لاغری با صبحانه رژیمی

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش وزن و تناسب اندام داشته باشد.
صبحانه رژیمی

صبحانه همیشه به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز شناخته می‌شود؛ چرا که انرژی مورد نیاز بدن بعد از بیدار شدن از خواب را تامین می‌کند. با این وجود آیا می‌دانستید که می‌توانید مصرف این وعده را به سمتی پیش ببرید که با خوردن صبحانه رژیمی وزن کم کنید و لاغر شوید؟ در واقع با توجه به مواد موجود در این وعده حیاتی، صبحانه به یک عامل مهم برای لاغری تبدیل می‌شود. مصرف صبحانه هورمون گرلین و برخی مواد شیمیایی در مغز که با اشتها در ارتباط هستند را افزایش می‌دهد. این هورمون باعث می‌شود احساس سیری در فرد به وجود آید و با کاهش گرسنگی، تمایل به خوردن خوراکی نیز در ساعات آینده کم شود. در ادامه این مطلب مجله دلتا با ۵ ماده غذایی ضروری برای مصرف در صبحانه رژیمی آشنا می‌شوید تا به کاهش وزن و احساس رضایت شما کمک کند. با ما همراه باشید.

صبحانه رژیمی با جو دوسر

۱- جو دو سر

جو دو سر به عنوان اولین ماده غذایی در وعده صبح، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. به این طریق اندام شما با مصرف صبحانه رژیمی و متعادل، حفظ می‌شود. غلات کالری کمی دارند و مقدار زیادی ویتامین ب، مواد معدنی و چربی غیراشباع را به بدن می‌رسانند که میزان قابل توجهی از انرژی لازم را تامین می‌کنند. این مواد برای فعالیت‌های ذهنی و جسمی روزانه مورد نیازند.

جو دو سر حاوی ۲۵ درصد پروتئین است، این عنصر حیاتی به فرم‌دهی حجم عضلات کمک می‌کند. همچنین فیبری به نام بتا گلوتن نیز در جو دو سر وجود دارد که کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احساس گرسنگی را در فرد از بین می‌برد. علاوه بر این موارد، جو دو سر مقدار قند خون را کنترل می‌کند، به عنوان یک پاک‌کننده موجب آزاد کردن سموم موجود در روده می‌شود و همچنین چربی‌های موجود در سرخرگ‌ها را از بین می‌برد.

اهمیت خوردن صبحانه سالم

۲- تخم مرغ

تخم‌مرغ یک ماده خوراکی چندکاره است. ترکیبات موجود در تخم مرغ (ویتامین، مواد معدنی و پروتئین) مقدار زیادی انرژی به بدن می‌رساند، در عین حال اشتهای شما را در طول روز تنظیم می‌کند و احساس گرسنگی را نیز کاهش می‌دهد.

برای داشتن صبحانه رژیمی حضور تخم‌مرغ ضروری است. این ماده غذایی حجم عضلات بدن را در طول لاغری و کاهش وزن حفظ می‌کند. همچنین تخم‌مرغ حاوی ماده مغذی به نام کولین است که فعالیت مغزی را تحریک می‌کند و عملکرد سیستم قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد. مطالعه انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد اگر تخم‌مرغ را به عنوان یکی از مواد خوراکی در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید، حافظه‌تان تقویت می‌شود و از بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می‌کند.

برای لاغر شدن صبحانه چه بخوریم

۳- قهوه

اگر قهوه را در اولین ساعت‌های روز مصرف کنید، مزایای بسیاری بر عملکرد مغز خواهد داشت. از مهم‌ترین جنبه‌های آن می‌توان بهبود حافظه، حس و حال فردی و تمرکز را نام برد. به دلیل وجود مقدار زیاد کافئین، قهوه یکی از مواد غذایی مهم برای لاغری به شمار می‌رود؛ زیرا عملکرد سیستم عصبی را تحریک می‌کند که به نوبه خود موجب از بین رفتن بافت‌های چربی می‌شود.

فواید قهوه تلخ ناشتا

۴- چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی با کالری کم است و برای مصرف در صبحانه رژیمی پیشنهاد می‌شود. این ماده خوراکی به طور ویژه به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات مفید است و به مراقبت از قلب، افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می‌کند. مقاله‌ای در مجله تغذیه اروپایی منتشر شد که در آن تجربه تعدادی از متخصصان تغذیه در مورد مصرف چای سبز مورد بحث قرار گرفت. این مطلب مشخص می‌کند افرادی که حداقل دو فنجان چای سبز در طول روز مصرف می‌کنند، چربی و همچنین قطر کمر کمتری دارند.

صبحانه رژیمی ساده

۵- میوه خشک و آجیل

میوه خشک و آجیل آنتی‌اکسیدانی به شمار می‌روند که از مواد معدنی، چربی سالم، پروتئین و فیبر تشکیل شده‌اند؛ به همین دلیل قادرند سطح کلسترول خون را کنترل و به تامین انرژی بدن کمک کنند. این مواد مغذی خوراکی گرسنگی را از بین می‌برد؛ ولی از آن‌جا که مقدار کالری زیادی دارد، باید به اندازه مشخص ۱۵ تا ۲۰ گرم در روز مصرف شود.

خواص مغزها

همان‌طور که مشاهده کردید، مواد غذایی متنوعی برای مصرف در صبحانه رژیمی وجود دارند تا بتوانید با کمک آن‌ها کاهش وزن داشته باشید. فراموش نکنید نکته مهم در این روند لاغری، دنبال کردن رژیم غذایی متعادل است. اگر در مورد مصرف هر کدام از مواد غذایی معرفی شده، شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های لاغری سریع، “لاغری سریع با آب سبزیجات” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…