رفع زردی دندان با روش های خانگی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عوامل بسیاری از جمله مصرف زیاد چای و قهوه، سیگار کشیدن، ژنتیک و بیماری‌های دهان موجب زردی دندان‌ها می‌شوند. در ادامه با چند روش خانگی برای رفع زردی دندان آشنا می‌شوید.
رفع زردی دندان

تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است امری نامحسوس باشد که به‌مرور زمان اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ اجتناب‌ناپذیر است. با بالا رفتن سن، دندان‌ها زردتر به‌نظر می‌رسند. در واقع هرچه مینای بیرونی دندان دچار فرسودگی شود، عاج دندان که متمایل به زرد است، بیشتر دیده می‌شود. اگر به بهداشت دهان و دندان و زیبایی دندان‌های خود اهمیت می‌دهید، با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله دلتا، با چند روش موثر آشنا می‌شوید که می‌توانید با کمک آن‌ها راهی برای رفع زردی دندان پیدا کنید.

علت جرم دندان

۱. استفاده از جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

شما می‌توانید با تهیه خمیر دندانی از جوش شیرین و هیدروژن پراکسید، جرم‌ها و باکتری‌های روی دندان‌هایتان را پاک و برای رفع زردی دندان اقدام کنید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید مخلوط کنید و به‌صورت خمیری یکدست درآورید. پس از مسواک زدن با این خمیر، دهان‌تان را کاملا با آب بشویید. همچنین می‌توانید با ترکیب همین مقدار از مواد مذکور، برای خود دهان‌شویه درست کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر فواید جوش شیرین، “کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی” را مطالعه کنید.

سفید شدن دندانهای زرد

۲. روغن نارگیل

برخی معتقدند مالیدن روغن نارگیل روی دندان‌ها می‌تواند جرم و باکتری‌ها را از دندان و دهان پاک کند و این به‌نوبه خود موجب سفید شدن و رفع زردی دندان می‌شود. برای این کار همیشه از روغن‌های ارگانیک و باکیفیت استفاده کنید تا حاوی مواد مضر نباشند.

همچنین می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری از روغن مایع نارگیل را در دهان بریزید و تقریبا ۳۰ ثانیه آن را در دهان‌تان بچرخانید. مراقب باشید روغن به انتهای گلویتان نرسد و آن را قورت ندهید، چرا که با باکتری‌ها و سموم دهان‌تان ترکیب شده است و بهداشتی نیست. پس از گذشت زمان لازم، روغن را از دهان خارج کنید. اکنون دهان‌تان را با آب بشویید و سپس یک لیوان آب بنوشید. در آخر دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

خواص روغن نارگیل

۳. سرکه سیب برای رفع زردی دندان

با استفاده از مقدار کمی سرکه سیب هم می‌توان دندان‌ها را سفید کرد. ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با تقریبا سه‌چهارم یک فنجان استاندارد آب ترکیب کنید. سپس محلول را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید. پس از آن، دهان‌تان را بشویید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

۴. پوست لیموترش، پرتقال یا موز

برخی از افراد مدعی‌ هستند که برای رفع زردی دندان می‌توانید پوست لیمو ترش، پرتقال یا موز را روی دندان‌هایتان بمالید و آن‌ها را سفید کنید. اعتقاد بر این است که ترکیب دی-لیمونین موجود در پوست برخی از میوه‌ها، به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند. پوست میوه را به‌مدت ۲ دقیقه به‌آرامی روی دندان‌هایتان بمالید؛ سپس دهان‌تان را آب بکشید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

چگونه زردی دندان را از بین ببریم

۵. مصرف سبزیجات و میوه های پرآب

با مصرف میوه‌ها و سبزیجات خام پرآب می‌توانید دندان‌های سالمی داشته باشید. تصور بر این است که آب موجود در این مواد خوراکی می‌تواند دندان‌ و لثه‌ها را از جرم و باکتری‌هایی که درنهایت موجب زردی دندان‌ها می‌شوند، پاکسازی کند. همچنین پس از مصرف هر وعده غذا، مصرف میوه‌های ترد می‌تواند مقدار بزاق دهان را افزایش دهد و بزاق دهان ذرات به‌جامانده از غذا را که به دندان‌هایتان چسبیده‌اند، پاک می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…