دکوراسیون جذاب اتاق کودک با ۳ نکته مهم

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی والدین و اطرافیان برای ابراز خوشحالی و علاقه، همه فضای اتاق کودک را غرق در رنگ و اسباب بازی های گوناگون می کنند. این می تواند یک کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی را از کنترل خارج کرده و به او آسیب برساند.
دکوراسیون اتاق کودک

 دکوراسیون جذاب اتاق کودک نقش مهمی در تقویت یا تضعیف روحیه او دارد. نقشی که می تواند در صورت غفلت منجر به آسیب های بلند مدت فیزیکی و روحی شود. ما ایرانی ها مثل همه مردم دنیا عاشق فرزندانمان هستیم اما آن چه در این میان با دیگر کشورها متفاوت است نحوه ابراز عشق و علاقه است.

امروز بنا داریم راجع به نکاتی حرف بزنیم که می تواند برای داشتن دکوراسیون جذاب اتاق کودک زیبا و جذاب و  ایجاد محیطی امن و اصولی برای کودکانمان، کمک کند:

۱-  در کشور ما مهم ترین و متداول ترین اشتباه در طراحی تمامی فضاها و از جمله دکوراسیون جذاب اتاق کودک این است که ابتدا راجع به رنگ و بافت دیوارها تصمیم می گیریم. این عادت اشتباه منجر به شلوغی محیط می شود چرا که به خاطر مساحت بالای دیوارها تاثیر بصری آنها بسیار زیاد است و خیلی سریع تمام دکوراسیون ما را به حاشیه می برد و از تاثیر و زیبایی آن به شدت می کاهد.

 دکوراسیون جذاب اتاق کودک

پس بهتر این است که اول راجع به مبلمان خود تصمیم گیری کنید و پس از آن دیوارها را با رنگ دکور هماهنگ کنید. به این ترتیب اولویت بصری در اتاق خواب کودک با مبلمان و اشیاء دکوراتیو باشد نه دیوارها.

۲-  همیشه سعی کنید تمام اسباب بازی ها را داخل کمد نگهدارید و یا در خرید مبلمان، کمد اسباب بازی نیز خریداری کنید چرا که هرج و مرج بصری اتاق کودک می تواند منجر به بروز روحیه ی نا آرما و پرخاشگرانه شود. پس همیشه اسباب بازی ها را در کمد نگهداری کنید و پس از پایان بازی همه را جمع آوری کنید. نباید فراموش کرد که کودکان نیز به آرامش نیاز دارند و و دراین بین آرامش بصری بسیار مهم است.

اتاق کودک

۳-  کودکان اغلب روی صندلی و مبل دوام نمی آورند و بیشتر یا در حال فعالیت هستند و یا روی زمین با اسباب بازی های خود مشغول اند. بنابراین سعی کنید کف اتاق کودکان را با فرش های دارای بافت بلند و نرم پوشش دهید تا در صورت زمین خوردن از آسیب های ناشی از آن جلوگیری شود.

 به این ترتیب فرزند دلبندتان می تواند از داشتن دکوراسیون اتاق کودک جذاب و راحت لذت ببرد.

کودک4 دکوراسیون جذاب اتاق کودک با 3 نکته مهم

در همین ارتباط بخوانید:

چگونه یک دکوراسیون زیبای راهرو داشته باشم

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…