خواص ترب سفید برای سلامتی

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترب و برگ‌های آن خواص زیادی برای سلامتی بدن ما دارد و برای بهبود و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مفید است.
خواص ترب سفید

ترب خواص شگفت‌انگیز فراوانی دارد؛ موجب پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و هضم بهتر غذا می‌شود. به‌علاوه ترب برای تقویت استخوان‌ها، سم‌زدایی بدن، بهبود سلامت سیستم تنفسی و کاهش وزن نیز مفید است. با ما در این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا با خواص ترب سفید و ویژگی‌های این سبزی پرخاصیت بیشتر آشنا شوید.

خواص ترب سفید در بارداری

۱. بهبود سلامت سیستم تنفسی

ترکیب ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدویروسی ترب با ویژگی‌های خلط‌آور ترب و آب آن، این گیاه را برای درمان مشکلات تنفسی ایده‌آل کرده است. خلط یا مخاط اضافی موجود در مجاری تنفسی می‌تواند به محلی برای تجمع و رشد باکتری‌ها تبدیل شود. آب ترب علاوه‌بر اینکه خلط موجود در مجاری تنفسی را پاک می‌کند، باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را نیز از بین می‌برد و موجب حفظ سلامت سیستم تنفسی می‌شود.

ترب برای لاغری

۲. بهبود هضم غذا

یکی دیگر از خواص ترب سفید کمک به هضم غذاست. آب ترب دارای آنزیم‌هایی مانند آمیلاز (amylase، آنزیم موجود در آب‌دهان و ترشحات لوزالمعده و غیره که در تبدیل نشاسته به قند نقش دارد) و استراز (esterase، انواع آنزیم‌هایی که هیدرولیز یا سنتز استرها را تسریع می‌کنند) است که مشابه آنزیم‌های موجود در دستگاه گوارش انسان هستند. این آنزیم‌ها هضم بهتر و موثرتر کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین‌ها و چربی‌ها را تسهیل می‌کنند. هضم بهتر این موادغذایی موجب پیشگیری از یبوست و افزایش میزان جذب موادمغذی در روده می‌شود.

برگ ترب سفید چه خاصیتی دارد

۳. سم‌زدایی بدن

یکی از مهم‌ترین خواص ترب سفید سم‌زدایی از بدن است. مدت‌هاست که مشخص شده ترب ادرارآوری طبیعی است و موجب تحریک تولید ادرار می‌شود. ترب با افزایش دفع سموم اضافی، چربی‌ها و حتی آب از طریق ادرار به پاکسازی کلیه‌ها و بالا نگه داشتن سطح عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

۴. پیشگیری از سرطان

ترب علاوه بر موادمغذی فراوان، از ترکیبات فنولی آنتی‌اکسیدانی خاصی نیز برخوردار است که موجب کاهش ابتلابه انواع سرطان به‌ویژه سرطان معده می‌شوند. نیتروس‌آمین (Nitrosamine) ترکیب خاص یافت‌شده در ترب است که از تشکیل بسیاری از مواد سرطان‌زا جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی ضد سرطان

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص ترب سفید می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. غلظت بالای ویتامین C در ترب، آن را به ماده غذایی ایده‌آلی برای سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است؛ زیرا موجب تحریک تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود. افزایش گلبول‌های سفید به بهبود و بازسازی سریع‌تر سلول‌ها و بافت‌ها در تمام قسمت‌های بدن کمک می‌کند. برگ ترب غنی‌ترین منبع ویتامین C است، بنابراین اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید، مصرف ترب در کنار مقداری آب آن، پیشنهاد بسیار خوبی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی مفید برای سیستم ایمنی بدن، “تقویت سیستم ایمنی” را مطالعه کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس

۶. کاهش وزن

مصرف ترب موجب سیری می‌شود و موادمغذی ضروری را به بدن می‌رساند، بدون این که موجب افزایش قابل‌توجهی در میزان کالری مصرفی یا کلسترول در رژیم‌غذایی روزانه‌تان شود. وجود کالری و کلسترول پایین و همچنین فیبر بالا و موادمغذی فراوان در ترب، آن را برای رژیم غذایی کاهش وزن ایده‌آل کرده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص تربچه، “تربچه؛ قرمز پرخاصیت” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…