اوان ،دریاچه ای بر بام قزوین

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 اوان ، دریاچه ای در ۷۵ کیلومتری قزوین و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است . این منطقه  به سبب موقعیت ویژه اش چشم اندازی دیدنی را در ارتفاع ۱۸۱۵ متری از سطح دریا، برای علاقه مندان به طبیعت ایجاد کرده است.

با نگاهی ازبلندی به این دریاچه ، پوشش گیاهی زیبایی را می بینیم که پیرامون دریاچه را فراگرفته کرده و تا پای کوه هایی بلند ادامه می یابد. کوه ها نیز استوار ایستاده اند و از دریاچه و پوشش گیاهی اطرافش محافظت می کنند.

اوان

 

دریاچه اُوان در میان چهار روستای اوان، وربن، زوار دشت و زرآباد قرار گرفته است. به علت ارتفاع بالای دریاچه و قرار گرفتن در دامنه  کوه خشچال، آب و هوای دریاچه در زمستان و پائیز بسیار سرد است و در زمستان، سطح دریاچه یخ می بندد .

1 8 اوان ،دریاچه ای بر بام قزوین

درفصل تابستان، آب دریاچه برای شنا مناسب و افزون برآن قایق های پدالی در فصول معتدل و گرم، برای قایقرانی گردشگران فراهم شده است  .

نام این دریاچه شگفت انگیز، اُوان و به معنای محل گرد آمدن آب است و از تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹، به عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی ملی در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است .

در منطقه دریاچه اوان تفریحات متعددی برای گردشگران تدارک دیده شده است که به چند مورد از آن اشاره می کنیم .

6 1 اوان ،دریاچه ای بر بام قزوین

۱قایق سواری

تجربه ی قایق سواری درمیان دریاچه اوان یکی ازشیرین ترین خاطرات شما دراین سفرخواهد بود.درفصل های معتدل و گرم می توانید با پرداخت هزینه، از قایق های پدالی در اطراف دریاچه استفاده کنید.

8 1 اوان ،دریاچه ای بر بام قزوین

۲پیک نیک و عکاسی

حاشیه ی کنار دریاچه و سایه درختان بهترین مکان برای برپایی یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه است که لحظه های خوبی را برای شما فراهم خواهد کرد.

۳کوهنوردی

کوه های مرتفع که دریاچه اوان رادر برگرفته است ، موقعیت خوبی را برای کوهنوردی ایجاد کرده اند. با بالا رفتن از این کوه ها می توانید از ارتفاع شاهد زیبایی های دریاچه باشید.

شنا و ماهیگیری ممنوع!

دریاچه اوان در منطقه ی صید و شکار ممنوع قرار دارد چرا که شکار بی رویه در سال های گذشته صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم منطقه و حیات جانداران وارد کرده است.

رسوبات کف دریاچه و گیاهان موجود در آن یکی از دلایلی است که شنا در اوان را به یک فعالیت پرخطر تبدیل می کند. بهتراست

به تابلو های هشدار دهنده در این باره توجه کنیم .

7 1 اوان ،دریاچه ای بر بام قزوین

اقامت در منطقه دریاچه اوان

برای اقامت می توانید از هتل های شهر قزوین استفاده کنید اما بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند با برپایی چادروکمپ ،شب را در کنار دریاچه بگذرانند.

مجله دلتا

یک نظر

  1. شهاب حسینی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    خیلی قشنگ و زیباس. به نظرم چادر زدن خیلی بهتره چون از شهر خیلی دوره. وقتی زمستان یخ میزنه یه زیباییه خاصی داره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…