آیا همراه نداشتن مدارک خودرو باعث انتقال آن به پارکینگ می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که آیا همراه نداشتن مدارک خودرو، گواهینامه و معاینه فنی دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ است؟
همراه نداشتن مدارک خودرو

همراه نداشتن مدارک خودرو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو شده و در همان لحظه با پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شوند. افراد معمولاً از قوانین راهنمایی‌ورانندگی بی‌اطلاع بوده و به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند. قوانین راهنمایی‌ورانندگی نکات متعددی دارد که افراد باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند. همراه دلتامگ باشید.

همراه نداشتن مدارک خودرو

اگرچه همراه داشتن گواهینامه، کارت خودرو، بیمه و معاینه فنی برای رانندگان ضروری است؛ اما آن‌ها باید بدانند برخلاف تصور عمومی و رایج به‌همراه‌نداشتن این مدارک، دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ نیست.

همراه نداشتن مدارک

طبق ماده ۹ قانون تخلفات راهنمایی‌ورانندگی اگر فردی یکی از مدارک شناسایی، شناسنامه یا حتی یک کارت شناسایی معتبر، همراه خودش داشته باشد، مأموران راهنمایی‌ورانندگی مکلف هستند بدون توقف خودرو، مدارک را دریافت و رسید ارائه دهند.
راننده خودرو می‌تواند بعد از گرفتن این مدارک، سایر مدارک را به اداره راهنمایی‌ورانندگی ارائه دهد و مدرک شناسایی خود را مسترد کند.
البته مأموران مکلف هستند مدارکی را که از راننده‌ شهر دیگر گرفته‌اند، ظرف ۴۸ ساعت به راهنمایی‌ورانندگی محل اقامت او ارسال کنند.

مطلب پیشنهادی:  آیا تمکین زن در ازدواج موقت ضروری است؟

مجلس مقرر کرده است اگر راننده هیچ مدرکی همراه خودش نداشته باشد، مأموران راهنمایی‌ورانندگی می‌توانند تا زمان ارائه مدارک، خودرو را توقیف کنند و درصورتی‌که یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر همراه راننده باشد مأموران موظف‌اند با گرفتن مدرک مذکور و ارائه رسید بدون توقیف وسیله نقلیه، راننده را ملزم به ارائه سایر مدارک و استرداد مدرک اخذ شده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

با مراحل، هزینه و شرایط انحصار وراثت آشنا شوید

از شرایط انحصار وراثت را همه افراد باید اطلاع و آگاهی داشته باشند. پیگیری این موضوع از مرا…