دیدنی‌ترین دریاچه های ایران

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دریاچه‌های ایران دنیایی از زیبایی‌ها را در اطراف خود جمع کرده‌اند و زیبایی کارت‌پستالی آن‌ها گردشگران بسیاری را شیفته خود کرده است.
دریاچه های ایران

دریاچه‌ های ایران زیست‌بوم‌هایی دیدنی‌ هستند که دنیایی از شگفتی را در اطراف خود جمع کرده‌اند. برای آشنایی با دیدنی‌‌ترین دریاچه های ایران و ماجراجویی در اقلیم‌های خوش‌ آب‌ و رنگ سرزمین اطراف آن‌ها، هم‌سفر مجله دلتا شوید.

دریاچه شورمست سوادکوه، در میان درختان توسکا

دریاچه شورمست سوادکوه را از زیباترین دریاچه های ایران باید دانست. این دریاچه در ۸ کیلومتری شهر پل‌سفید جا خوش کرده و در آغوش جنگلی انبوه از درختان توسکا قرار گرفته است. اگر از تهران راه بیفتید و در حدود ۲۰۰ کیلومتر برانید، بعد از تقریبا ۳ ساعت به این دریاچه خواهید رسید. شورمست منظره فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از مناظر طبیعی دلچسب سوادکوه برای گردش و خوش‌گذرانی است. در این مکان خوش‌منظره می‌توانید قایق‌سواری کنید و از طبیعت جنگلی لذت ببرید. همچنین اسب‌سواری و ماهیگیری از تفریحات شورمست محسوب می‌شود و حسابی شما را سرگرم می‌کند.

دریاچه شورمست سوادکوه

دریاچه چورت ساری، خواهرخوانده دریای خزر

خواهرخوانده دریای خزر و یکی از پدیده‌های خیال‌انگیز طبیعت مازندران، دریاچه چورت ساری است. این دریاچه در چهاردانگه شهرستان ساری، در شیب زیاد یک دره واقع شده است. تصاویر بکر دریاچه چورت را در فضایی غرق در سکوت و به‌دور از هیاهوی شهری تجربه کنید و با آرامش خاص این طبیعت همراه شوید. تازگی طبیعت در بهار، زیبایی وهم‌برانگیزِ تنه‌های سر بیرون‌ آورده در تابستان و هزاررنگی پوشش جنگلی در پاییز، دریاچه چورت را خواستنی کرده است. زمستان با زیبایی سفیدپوشش، این دریاچه را عروسِ ساری می‌کند، اما راهی شدن به این مقصد جنگلی در فصل سرما و یخ‌بندان، سختی‌های خاص خودش را دارد.

چورت ساری دریاچه های ایران

دریاچه الیمالات نور، زمرد دریاچه های ایران

طبیعت رویایی دریاچه الیمالات نور را باید از نزدیک ببینید. این دریاچه و سد خاکی‌اش در محیط سرسبز جنگلی، در انتهای جاده‌ای فرعی، در مسیر نور به چمستان جا خوش کرده است. از ویژگی‌های این دریاچه، جاده فرعی منتهی به آن است: جاده‌ای رویایی با عطر خاک نم‌زده و شبنم‌هایی که روی برگ درختان آرمیده‌اند. صفی از درختان خوش‌قدوقامت در دو طرف این جاده شما را تا رسیدن به دریاچه همراهی می‌کنند. از تفریحات محبوب الیمالات، قایق‌سواری در پهنه آبی آن و رفتن به دل جنگل است. پیاده‌روی در میان دارودرخت این جنگل را از دست ندهید و از تازگی و طراوت طبیعت لذت ببرید.

دریاچه الیمالات نور

دریاچه سوها، سرزمین بابونه‌ها در نمین

در میان جاذبه‌های دیدنی اردبیل، یکی از بهشتی‌ترین دریاچه های ایران قرار دارد. دریاچه سوها در شهرستان نمین با طبیعت خاص و بکر کوهستانی، هر طبیعت‌گردی را شیفته زیبایی خود می‌کند؛ این زیبایی در اواخر فصل بهار به اوج خود می‌رسد. با نزدیک شدن تابستان، اطراف این دریاچه با گستره‌ای وسیع از گل‌های بابونه آراسته می‌شود و نمایی بهشتی به خود می‌گیرد. گستره بابونه‌ها با فضای مه‌آلودی که گاهی روی دریاچه خودنمایی می‌کند، قاب‌هایی زیبا و دیدنی از طبیعتِ سوها پیشِ‌روی‌تان قرار می‌دهد.

دریاچه سوها دریاچه های ایران

دریاچه اُوان الموت، چشم‌اندازی کوهستانی

اوان الموت در نزدیکی روستایی هم‌نام خودش و در دل گستره‌ای از گیاهان سرسبز کوهستانی شکل گرفته و یکی از مقاصد محبوب گردشگری است. این دریاچه یکی از آثار طبیعی ایران و از جاهای دیدنی قزوین است که در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است. یکی از لذت‌های دریاچه اُوان، تماشای طبیعت منحصربه‌فرد جاده منتهی به آن است؛ همچنین مناطق کوهستانیِ در اطراف این دریاچه، فرصت کوهنوردی را برای طبیعت‌دوستان به‌ وجود می‌آورند. بهار و تابستان در بستر این دریاچه قایق‌سواری کنید و در سرمای کوهستانی (در زمستان‌هایی که دمای الموت افت شدیدی دارد) شاهد کریستال‌های یخ در سطح دریاچه باشید.

دریاچه اُوان الموت

دریاچه کوه گل سی‌سخت، یک بوم نقاشی رنگارنگ

زیبایی دریاچه کوه گل سی‌سخت، در بین دریاچه های ایران سرآمد است. اگر مشتاق سفری کوهستانی در طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به ۱۰کیلومتری شهر سی‌سخت بروید تا نظاره‌گر سرزمینی بهشتی به‌نام کوه گل باشید. این منطقه، همچون بومِ رنگارنگی، با دشت لاله‌های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه دوسر، منطقه حفاظت‌شده دنا، رودخانه، گیاهان کوهی و دریاچه دل‌فریب کوه گل نقاشی شده است. دریاچه کوه گل یکی از پدیده‌های زیبا در طبیعت این منطقه است. این دریاچه در پناه قله‌های دنا و در «دهانه انبری» و «گردنه بیژن» به حیات خود ادامه می‌دهد.

دریاچه کوه گل سی‌سخت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “لرستان؛ سرزمین آبشارها” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ق٫ظ

    بسیار دیدنی

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

      نظرات شما بخش جدانشدنی مجله دلتا ست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…