خرید خانه،رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت مسکن در یک‌ ماه به اندازه یک سال تکان خورد، بررسی مطبوعات را با این خبر که در روزنامه همشهری به چاپ رسیده است آغاز می کنیم .

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: افزایش قیمت‌ مسکن دربازارطی یکماه به اندازه یک سال و حتی بیشتر بوده و این موضوع به دلیل تلاطمی است که افزایش نرخ ارز در بازار مسکن ایجاد کرده است.

قیمت مسکن

فرشید پورحاجت اظهار کرد: از سال گذشته و پس از دوران پنج ساله رکود، شاهد آن هستیم که بازار مسکن در کشور رشد داشته و دوباره رونق یافته است. پیش‌بینی‌های انجام گرفته در خصوص آنکه از نیمه دوم سال ۹۶ بازار از رکود خارج شود، محقق شد و تقریبا وارد یک رونق منطقی شده‌ایم.دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: افزایش افسار گسیخته قیمت دلار و نرخ ارز در بازار، تبعاتی را برای بازار مسکن داشت به شکلی که اکنون شاهد یک رشد غیرمتعارف در بحث قیمت مسکن هستیم.

روزنامه تجارت هم از زلزله دوباره در بازار مسکن خبر می دهد . تجارت می نویسد:

بازار مسکن در اردیبهشت ماه با پرش ۸ درصد ماهانه رکورد بالاترین رشد قیمت خود را طی شش سال اخیر شکست و در این بین برخی مشاوران املاک به عنوان عامل گرانی عمل کردند.

قیمت مسکن شهرتهران با دو آمار متفاوت در اردیبهشت ماه بالاترین میانگین رشد ماهانه را در شش سال اخیر تجربه کرد. بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رشد قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ نسبت به فروردین ماه ۱۲ درصد بوده و این در حالی است که آمار بانک مرکزی حکایت از افزایش ۸.۱ درصدی دارد. با این حال بر اساس گزارش بانک مرکزی نیز این رشد ماهانه طی شش سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

و اما روزنامه ایران  مطلبی در مورد پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۷دارد. در این مطلب می خوانیم :

پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار مسکن دارد. در حالی که طی یک ماه پیش قیمت مسکن با جهش روبه‌ رو شد و همه از افزایش قیمت مسکن شوکه شدند، برخی از کارشناسان آینده بازار مسکن را با ثبات پیش‌بینی نمی‌کنند و معتقدند اگر سیاست‌های دولت در مباحث پولی و بانکی درست عمل نشود، افزایش دوباره قیمت در انتظار حوزه مسکن است.

4 3 خرید خانه،رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

برخی از کارشناسان هم فعالیت‌های اقتصادی و کنترلی دولت را بی‌اثر می‌دانند و می‌گویند جهش قیمت روی داده به سبب افزایش هزینه‌ها بوده و هنوز افزایش تقاضا دامنگیر بازار نشده است و چه بسا با افزایش خرید مسکن از سوی مردم و حتی سوداگران، قیمت مسکن امسال دوباره با افزایشی روبه ‌رو می‌شود که غیرقابل پیش‌بینی است.

روزنامه دنیای اقتصاد خبری از قیمت قطعی آپارتمان درمنطقه ۴ و ۵ منتشر کرده است . به نوشته دنیای اقتصاد:

مشاوران املاک مناطق ۴ و ۵ که دو محدوده مصرفی و پرمعامله شهر تهران شناخته‌ می‌شوند، می‌ گویند: افزایش نامتعارف قیمت‌ مسکن پیشنهادی مالکان منجر به سختی ورود خریداران به بازار شده است. به گفته آنها عمده معاملات انجام شده در این مناطق اغلب درخصوص فایل‌هایی منعقد می‌شود که قیمت پیشنهادی ارائه شده برای آنها متناسب و هماهنگ با قیمت میانگین منطقه باشد. بررسی‌ فایل‌های ارائه شده در بنگاه‌های املاک این مناطق نشان می‌دهد که اگرچه برخی از قیمت‌های پیشنهادی در منطقه چهار و پنج تا مترمربعی ۱۴ میلیون تومان نیز افزایش پیدا کرده است اما قیمت‌های قطعی معامله شده که اطلاعات آن در سامانه معاونت مسکن و ساختمان آمده نشان می‌دهد عمده معاملات انجام شده از یک سطح قیمت بالاتر نبوده است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…