حکم صدمه به خودرو هنگام تعمیر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرونده‌های بسیاری در مورد خودروهای گران­قیمت در اتحادیه تعمیرکاران وجود دارد، که افراد پس از صحبت با سایر تعمیرگاه­‌ها و شنیدن نرخ آن­ها متوجه شدند که کلاهبرداری­‌های کلانی توسط تعمیرکاران صورت گرفته است.
حکم صدمه به خودرو

در صورتی که تعمیرکار با اشتباهاتش خسارتی به خودرو وارد کرده‌ باشد، موظف به جبران آن است. نکته بسیار مهم در ابتدای امر این است که برای تعمیر خودرو حتما به واحدهای مجازی مراجعه شود، که پروانه کسب آن­ها در مغازه نصب شده باشد و تعمیرات هم، حتما در داخل تعمیرگاه انجام شود نه در خیابان یا جای دیگری. گاهی اوقات قیمت یک خودرو بسیار بالاست و صدمه به آن خسارات هنگفتی را به صاحب آن وارد می‌کند. در ادامه حکم صدمه به خودرو هنگام تعمیر ، نحوه شکایت از تعمیرکار خودرو و مطالبه خسارت ناشی از صدمه در دلتامگ بررسی شده است.

حکم صدمه به خودرو هنگام تعمیر

پس از بازگشت از تعمیرگاه و گذشت مدتی، اگر مالک خودرو متوجه شد مشکل حل نشده و یا خودرو نسبت به قبل، آسیب­ جدی‌­تری دیده است؛ در صورتیکه فاکتورهای تعمیرات خودرو را در اختیار داشته باشد که مشکلی نیست، در غیر این صورت باید به تعمیرگاه مربوطه مراجعه کرده و فاکتور تعمیرات انجام شده را بخواهد.

مطالبه خسارت وارده به خودرو

برای این­که بدانید برای مطالبه خسارتتان باید به کجا مراجعه کنید، ابتدا باید میزان خسارت وارده به شما مشخص شود. به نسبت میزان خسارت وارده، می‌توانید به شورای حل اختلاف یا دادگاه مراجعه و مطالبه خسارت کنید. اگر خسارت وارد شده تا ۲۰ میلیون تومان باشد، به شورای حل اختلاف محل اقامت خوانده، یعنی تعمیرگاه مجاز و نمایندگی مراجعه کنید. اگر خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان است، در صلاحیت دادگاه است. دادخواست را باید از طریق دفاتر خدمات قضایی به ثبت برسانید. مرجع صالح، پس از دریافت نظر کارشناس و بر اساس مدارک موجود در پرونده، حکم متناسب با اوضاع و احوال را صادر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  مراحل انتقال سند تجاری کدام است؟

حکم صدمه به خودرو

نحوه شکایت علیه تعمیرکار

در وهله اول صدمه وارده را با تعمیرکار خود، در میان بگذارید. ممکن است او، با بررسی مجدد، قبول کند که تعمیرات به خوبی انجام نشده و مشکل ایجاد شده با تعمیر مجدد برطرف شود و او آن را حل کند. اما در صورتی که توافقی صورت نگرفت، این امکان برای شما وجود دارد که حتی علیه او شکایت تنظیم کنید. برای شکایت علیه تعمیرکار خودرو، باید به واحد شکایات حضوری سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه شود. پس از بررسی فاکتورها و مدارک خودرو، برای شما پرونده­­ای تشکیل شده و به اتحادیه تعمیرکاران خودرو ارسال می­‌شود. بعد از ارسال پرونده به اتحادیه تعمیرکاران خودرو، خودرو توسط کارشناسان اتحادیه مورد بررسی قرار می­‌گیرد و اگر حق با شما باشد، اقدامات لازم را انجام می‌­دهند.

آیا نرخ ­های بالای یک تعمیرگاه را هم می‌ توان مورد پیگیری قرار داد؟

علاوه بر صدمه به خودرو، ممکن است مطلع شوید که از بابت تعمیرات هزینه بسیار گزافی از شما گرفته شده است. پرونده‌های بسیاری در مورد خودروهای گران­قیمت در اتحادیه تعمیرکاران وجود دارد، که افراد پس از صحبت با سایر تعمیرگاه­‌ها و شنیدن نرخ آن­ها متوجه شدند که کلاهبرداری­‌های کلانی توسط تعمیرکاران صورت گرفته است. در این موارد می‌­توان از طریق تعزیرات حکومتی اقدام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

نحوه شکایت از پیج اینستاگرامی

یکی از موضوعات بسیار پر چالش که امروزه بسیار با آن روبه‌رو هستیم، شکایت از پیج اینستاگرامی…