انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد

اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر می دهند که انجمن جهانی موبایل GSMA  یا Groupe Spécial Mobile Association که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، حالا پس از رفع برخی تحریم ها ارائه خدمات مستقیم به کشور را به دلایل نامعلومی متوقف کرده است.

این انجمن مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل در دنیاست و یکی از مهم ترین خدماتش، تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI یا International Mobile Equipment Identity است.

کد IMEI شامل چند جزء مختلف است که اطلاعاتی مانند کشور و کمپانی سازنده دستگاه را مشخص کرده و کاربردهای مختلفی مانند شناسایی دستگاه ها در شبکه موبایل دارد.

کشورهایی که با GSMA ارتباط مستقیم دارند، همواره فهرست روزآمدی از کدهای IMEI را دریافت می کنند و علاوه بر این، سازمان مذکور لیست محدودی از کدهای مورد بحث را نیز به صورت رایگان منتشر می کند.

تحریم ایران توسط GSMA بر حضور شرکت ها و اپراتورهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی بارسلون، به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت موبایل در دنیا تأثیر خواهد داشت و ممکن است موجب عدم حضور آنها در رویداد مذبور شود.

بر اساس آخرین گزارش ها، مقامات دولتی و بخش خصوصی ایران در تلاش برای مذاکره با طرف خارجی هستند و نهادهای مربوطه نیز در حال انجام اقدامات لازم برای رفع تحریم جدید هستند./

منبع: سایت انجن جهانی موبایل- فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…