انتخاب و نصب پرده اتاق کودک

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هنگام انتخاب پرده اتاق کودک باید علاوه بر کیفیت و زیبایی پرده، به فکر امنیت فرزندتان هم باشید.
پرده اتاق کودک

خرید پرده اتاق کودک یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای پدر و مادر است. اما آیا می‌دانید که علاوه بر زیبایی ظاهری پرده، باید به فکر امنیت فرزندتان هم باشید؟ استفاده از پرده‌های بیش از حد بلند و عدم محکم کردن میله پرده می‌تواند به امنیت کودک شما آسیب رساند و از طرفی انتخاب طرح و رنگ مناسب برای این پرده‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای انتخاب پرده برای اتاق کودک بیشتر آشنا شوید.

تزیینات اتاق کودک

از انتخاب پرده های خیلی بلند اجتناب کنید

اگر قرار است برای اتاق کودک نوپای خود، مدلی انتخاب کنید، بهتر است از طرح‌های خیلی بلند بپرهیزید. توجه داشته باشید که استفاده از پرده‌هایی با مدل‌های ساده‌تر و کوتاه‌تر که دور از دسترس فرزندتان باشد، گزینه بهتری خواهد بود. بنابراین کودک برای بلند شدن پرده را نمی‌کشد و از طرفی قسمت زیر پرده نیز در معرض آسیب کمتری به وسیله کودکتان قرار دارد.

راهنمای خرید پرده

برای پرده‌ اتاق کودک از والان استفاده کنید

برای این که فضای اتاق کودک زیباتر و رنگین تر به نظر برسد، بهتر است که از یک رنگ پارچه زیبا و متناسب، به عنوان والان پرده اتاق کودک استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا ظاهر اتاق فرزندتان بسیار شکیل‌تر و رنگی‌تر شود. می‌توانید در قسمت بالای پرده از پنل‌های رنگی و چوبی استفاده کنید و جلوه زیباتری به پرده‌ها ببخشید.

موضوع مشخصی را برای تم اتاق در نظر بگیرید

برای اتاق کودکتان یک تم در نظر بگیرید. تم شاهزاده صورتی یا تم دریایی! برای مثال اگر تم دریایی را انتخاب کرده‌اید، تصویری از نقشه‌های دریایی و ماهی‌ها و کشتی‌ها و هر آن چیزی که به دریا مربوط است را به فضای اتاق بیاورید. برای پرده اتاق کودک نیز می‌توانید از طرح دریایی استفاده کنید.

پرده اتاق دخترانه

هیچ‌گاه خرید پرده را به آخر موکول نکنید

زمانی که در حال طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکتان هستید، هیچ‌گاه انتخاب پرده‌ها را به آخر موکول نکنید. سعی کنید ابتدا رنگ و طرح پایه دکوراسیون اتاق کودک را انتخاب کنید و پرده را طبق همان طرح سفارش دهید. می‌توانید قسمت ساده پرده را ابتدا نصب کنید و در آخر قسمت والان را با طرحی که قرار است در اتاق به اجرا گذارید، هماهنگ کنید.

در مورد نصب پرده حساسیت زیادی به خرج دهید

توجه داشته باشید که میله پرده اتاق کودک باید با دقت بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های خانه نصب و همه چیز باید محکم و اصولی نصب شود تا از بروز حادثه‌ ناخواسته جلوگیری کند.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

از میله پرده های دستی استفاده نکنید

توجه داشته باشید که بهتر است از پرده‌هایی که با بند کشیده می‌شوند، به جای پرده‌هایی که با دست به عقب و جلو می روند، استفاده کنید. مقاومت این نوع پرده‌ها معمولا کمتر است و به همین دلیل برای اتاق کودک چندان مناسب نیست.

از پرده‌های ساده استفاده کنید

استفاده از پرده‌هایی با تزئینات مهره و منجوق و آویزهای مختلف برای اتاق کودک مناسب نیست. برای پرده اتاق کودک بهتر است که از پارچه‌های طرح‌دار و گلدوزی شده و بافت استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی

از پرده‌های ضخیم استفاده کنید

نفوذ آفتاب شدید به داخل اتاق کودک خطرات زیادی دارد. بهتر است برای اتاق فرزندتان از پرده‌های ضخیم‌تر استفاده کنید تا اشعه ماورا بنفش وارد اتاق نشود. مخصوصا زمان ظهر که آفتاب شدیدتر است حتما پرده‌ها را بکشید و اجازه ورود گرما به داخل اتاق را ندهید.

اتاق نوزاد

به طور کل سعی کنید در عین این که پارچه و مدلی شیک و زیبا برای اتاق کودکتان انتخاب می‌کنید، از پارچه‌هایی ضخیم استفاده کنید که جلوی نور خورشید را بگیرند. از طرفی همیشه مراقب باشید تا نصب پرده اتاق کودک با دقت و حساسیت بیشتری انجام و رعایت ایمنی لحاظ شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون اتاق کودک، “نکات طلایی در دکوراسیون اتاق کودک” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۰۳ ق٫ظ

    بسیار عاتی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…