بلغارستان ؛ بهشت رویایی بالکان

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلغارستان، کشور فرهنگ و زیبایی‌ها با جاذبه‌های طبیعی و مکان‎های تاریخی شگفت‌انگیز خود هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند.
دیدنی های بلغارستان

بلغارستان کشوری مرموز با جاذبه هایی شگفت انگیز است که به خاطر داشتن زیباترین سواحل شنی و تفریحی طرفداران بسیاری دارد. دیدنی های بلغارستان از کوه‌های خوش قد و قامت گرفته تا سواحل طلایی و شهرهای پر جنب و جوش آن موجب جذب انبوهی از گردشگران مشتاق در طول چند سال گذشته شده است. با مجله دلتا سفری کوتاه به دیدنی های بلغارستان داشته باشید.

وارنا Varna

شهر آفتاب‌خیز وارنا در کرانه‌ دریای سیاه از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای سفرهای تابستانی است. اگر به اماکن تاریخی علاقه‌مندید، حتما از گرمابه‌های رمی وارنا بازدید کنید و به کلیسای جامع این شهر که معروف‌ترین کلیسای ارتدوکس بلغارستان است سری بزنید. استراحتگاه ساحلی شن‌های طلایی Golden Sands یکی از پرطرفدارترین سواحل وارنا است که در ۱۹ کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است.

وارنا دیدنی های بلغارستان

وِلیکو تارنُوو Veliko Tarnovo

وِلیکو تارنُوو واقع در تپه‌های دامنه‌ کوه‌های شمالی بلغارستان به شهر افسانه‌ای تزارها شهرت دارد. رودخانه‌ یانترا این شهر را به دو بخش تقسیم کرده است و از تراس‌های سقف‌سفالی ساختمان‌های حاشیه‌ رود جلوه‌ دل‌انگیزی دارد. این شهر قدیمی را با کوچه‌های سنگ‌فرش و خانه‌های نیمه‌چوبی به خاطر بسپارید. در اینجا علاوه‌ بر جاذبه‌های طبیعی شامل جنگل‌های مخروطی اطراف شهر می‌توانید از بسیاری اماکن تاریخی همچون قلعه‌ تِزارِوِتس و کلیساهای بیزانسی دیدن کنید.

وِلیکو تارنُوو

صوفیه Sofia

صوفیه، پایتخت بلغارستان در واقع چهل‌تکه‌ای از تاریخ این کشور است. در این شهر می‌توانید در گلچینی از اماکن تاریخی مختلف گردش کنید، از یادبودهای دوران حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی و ویرانه‌های باستانی قلعه‌ سِردیکا گرفته تا کلیسای رمی‌ـ‌بیزانسی سِنت جورج و بناهای اِستالینی. بازدید از کلیسای جامع اَلِکساندِر نِوسکی را نیز که در دوردستش قله‌های پوشیده از برف کوه‌های ویتوشا پیداست فراموش نکنید.

بلغارستان صوفیه

ژِراونا Zheravna

دهکده‌ ژِراونا در دامنه‌ کوه‌های بالکان و در میان انبوهی از کاج‌های بوسنیایی و نارون‌های سفید واقع است و بیشتر به‌خاطر حفظ سبک‌های معماری قدیمی بلغارستان شهرت دارد. کلبه‌های محلی دهکده در خیابان‌های سنگ‌فرش ژِراونا همگی مرمت و بازسازی شده‌اند و می‌توانید نمونه‌های مختلفی از انواع محلی نماهای چوب‌کاری‌شده را در اینجا ببینید. در پارک روستایی آگوست دوبرومایریتسا نیز که در نزدیکی همین‌جا واقع است در طول سال فستیوال‌های مختلفی همراه با معرفی لباس‌های سنتی و موسیقی محلی بلغارستان برگزار می‌شود.

ژِراونا دیدنی های بلغارستان

بورگاس Burgas

بورگاس در جنوب‌شرقی بلغارستان و در کرانه‌ دریای سیاه واقع است. علاوه‌بر ساحل شمالی که به‌عنوان محبوب‌ترین ساحل شنی بورگاس شناخته می‌شود، بازدید از دریاچه‌‌‌های وایا و آتاناسُوسکو را نیز فراموش نکنید. همچنین بورگاس تابستان‌ها میزبان مجموعه‌ای از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی بلغارستان است که به سرزندگی این شهر اضافه می‌کنند.

بورگاس دیدنی های بلغارستان

 نِسِبار Nessebar

شهر نِسِبار در سال ۱۹۸۳ به‌خاطر تاریخی‌بودنش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر غرق در تاریخ است و مجموعه‌ بی‌نظیری از ویرانه‌های مربوط به دوران تراسیان‌ها و کلیساها و قلعه‌های تاریخی را در خود جای داده است. تجربه‌ قدم‌زدن در قسمت قدیمی نِسِبار با خیابان‌های باریک سنگ‌فرش و خرید از مغازه‌های کوچک سوغاتی‌فروشی‌اش قطعا لذت گشت‌وگذار در بلغارستان زیبا را فراموش‌نشدنی‌تر خواهد کرد.

 نِسِبار دیدنی های بلغارستان

بِلوگِرادچیک Belogradchik

شهر بِلوگِرادچیک در دامنه‌های شمالی کوه‌های بالکان واقع است و به‌خاطر عجایب زمین‌شناختی‌اش شهرت دارد. این صخره‌های عجیب‌وغریب را به‌اسم صخره‌های بِلوگِرادچیک می‌شناسند که شامل هودوها (سنگ‌هایی که بر اثر فرسایش به‌شکلی شبیه قارچ درمی‌آیند) و صخره‌های سنگی انسان‌نماست و افسانه‌های بسیاری درموردشان نقل می‌شود. سایر دیدنی‌های بِلوگِرادچیک عبارت‌اند از قلعه‌ی بِلوگِرادچیک که قدمت آن به دوران رم برمی‌گردد، قلعه بابا ویدا و نقاشی‌های دیواری ماقبل تاریخ غار ماگورا.

بِلوگِرادچیک دیدنی های بلغارستان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ونیز “دیدنی های ونیز ؛ شهر روی آب” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…