برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید از پرخوری خود جلوگیری و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید، حتما این مطلب را بخوانید.
جلوگیری از پرخوری کردن

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید و یا شیوه زندگی سالم‌تری داشته باشید، اغلب به شما توصیه می‌شود از خوردن زیاد قند، چربی و نمک خودداری و جایگزین‌های سالم را انتخاب کنید. در این مطلب مجله دلتا لیستی از غذاهای مغذی تهیه کرده‌ایم که با خوردن آن‌ها مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. همراه ما باشید تا خوراکی‌های مفید برای جلوگیری از پرخوری کردن را به شما معرفی کنیم.

درمان پرخوری

۱. موز

یک موز، میان وعده کامل و سالم است. موز همچنین باعث تقویت عملکرد قلب می‌شود و مقدار زیادی پتاسیم برای بدن شما تامین می‌کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و سرشار از فیبر است.

۲. تخم مرغ

تخم‌مرغ در واقع یک غذای فوق‌العاده و سرشار از مواد مغذی ، انواع ویتامین‌ها و  پروتئین است. پروتئین سیری طولانی مدت شما را تضمین می‌کند.

چگونه عادت پرخوری را ترک کنیم

۳. بادام

وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، برای جلوگیری از پرخوری کردن بادام را می‌توانید به صورت خام یا بو داده بخورید. بادام پر از ویتامین E، منیزیم و چربی‌های اشباع نشده است. با مصرف بادام، ۱۰ تا ۱۵ درصد چربی توسط بدن جذب نمی‌شود، در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌کنید. همچنین بادام سرشار از پروتئین و فیبر است و باعث می‌شود زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر مواد غذایی ناسالم بخورید.

۴. آووکادو

اگرچه یک آووکادو کامل حاوی حدود ۳۲۲ کالری است؛ اما با این وجود به شما در کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کردن کمک زیادی می‌کند. آووکادو اشتهای شما را کم می‌کند و متابولیسم بدن را تسریع می‌بخشد. دلیل این امر این است که آووکادو مملو از چربی‌ها و فیبرهای سالم است.

خواص آووکادو

۵. جو دوسر

جو دوسر مقوی و ارزان است و با آن می‌توانید صبحانه‌ای عالی برای خود آماده کنید. از آن‌جا که جو دوسر حاوی فیبر محلول زیادی است، نوعی اسفنج ایجاد می‌کند و معده را برای مدت طولانی پر نگه می‌دارد. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های موجود در جو دوسر به آرامی جذب می‌شوند، در نتیجه افزایش سریع قند خون رخ نمی‌دهد و انرژی به آرامی به خون منتقل می‌شود.

صبحانه رژیمی برای جلوگیری از پرخوری

۶. سیب

سیب فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد. به عنوان مثال سیب پر از ویتامین C و فیبر است. افزودن یک سیب به میان‌وعده‌های روزانه، نه تنها سبب می‌شود میوه و سبزیجات کافی دریافت کنید؛ بلکه به علت وجود فیبر، باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری کردن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با خواص سیب ناشتا، “ناشتا سیب سبز بخورید و کمتر دکتر بروید” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…