چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چَمِستان که در گویش بومی و محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون نامیده می‌شود، یکی از شهرهای استان مازندران ومرکز بخش چمستان از شهرستان نور است . جاده‌ای به شکل نیم‌دایره چمستان را به نور و آمل وصل می‌کند.

چمستان یکی از بخشهای شهرستان نور باچشم انداز بسیار زیبا درحاشیه جنگلهای انبوه وسرسبز شمال ،در فاصله ۱۸۰کیلومتری تهران واقع شده‌است.

چمستان

چمستان طبیعتی بسیار زیبا و بکر و دست نخورده دارد که امروزه در کمتر جایی یافت می‌شود. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش شدهٔ واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون چمستان هستند.

جاذبه‌های گردشگری

پارک‌ جنگلی کشپل: این پارک در ابتدای ورودی چمستان در قسمت غرب و در محور جاده لاویج قرار دارد، پارکی در حاشیهٔ زیبای لاویج رود، با چشمه‌های پرآب و زلال، امکانات نسبی اقامتی و محل بازی کودکان که این پارک را تفریگحاه مردم منطقه و مسافران غیر بومی کرده‌است.

پارک کشپل چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

آب‌گرم معدنی لاویج : روستای ییلاقی لاویج در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان در میان دره‌های جنگلی و زیبای البرز قرار دارد. در ابتدای ورودی چمستان از نقطه غربی ،مسیر زیبای آسفالته به طرف جنوب که از جاده اصلی منشعب می‌شود ، پارک جنگلی کشپل را به لاویج می رساند . روستای ییلاقی ” لاویج “،  از نقاط ذیذنی و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری چمستان است که هر سال مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

روستای لاویج چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

آب‌های گرم لاویج به سبب فواید بسیاربرای درمان دردهای استخوان و مفاصل و بیماری‌های پوستی همواره گردشگرانی بسیار را در تمام فصل های سال به سوی خود می کشاند ، امکاناتی مناسب نیز در آن منطقه برای اقامت و استفاده از آب معدنی فراهم  شده‌است.

فیل سنگی : در مرکز روستای لاویج قطعه سنگ بزرگی وجود دارد که بر اثر عوامل و فرسایش طبیعی به شکل فیل نشسته بر زمین خودنمایی می‌کند که مسافران از این روستای خوش آب و هوا با این منظره طبیعی و منحصر بفرد دیدن می‌کنند.

فیل سنگی چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

سفربه مناطق کوهستانی  یاجنگلی به خصوص در روزها گرم بهاری و تابستانی را دلپذیر تر می کند

اگر دریاچه‌ای زیبا دردل جنگلی سرسبز راانتظار می کشید ، دریاچه سد الیمالات در ۸ کیلومتری جاده نور به چمستان به انتظار شما پایان می دهد . دریاچه‌ای زیبا در میان جنگلی سرسبز که برای رسیدن به آن، پس ازگذشتن از جاده‌ای پر پیچ وخم همراه با مناظر زیبایی از طبیعت و با پیمودن مسیر ۵ دقیقه‌ای، به دریاچه‌ می رسید . با  توقفی کوتاه در این مکان به سمت پایین دریاچه رفته تا با منظره‌ای زیبا‌تر رو‌به ‌رو شوید. این مسیر با طی کردن چند پله سنگی به رودخانه‌ای می رسد که در بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.

دریاچه الیمالات 2 چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

باتوجه به استقبال خوب گردشگران از این منطقه ،امکانات مناسب رفاهی برای گذران اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

هتل آپارتمان لاویج در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان از توابع شهرستان نور در روستای ییلاقی لاویج در میان دره‌های جنگلی البرز قرار دارد.

هتل لاویج چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

این هتل آپارتمان که در مجموعه‌ی مجتمع آب گرم اصلی این منطقه واقع شده است دارای واحد‌های زیبا و مجهز در کنار چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای منطقه‌ی لاویج شرایط مساعدی را برای استراحت و تفریح مسافران فراهم می‌کند.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…