کلاردشت؛ بهشت کوهستانی مازندران

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلاردشت با لقب بهشت گمشده ایران، از توریستی‌ترین مناطق کوهستانی شمال کشور به شمار می‌رود.
دیدنی های کلاردشت

کلاردشت منطقه‌ای سرسبز بر ارتفاعات استان مازندران است. این زمرد سبزرنگ در مقایسه با سایر مناطق شمالی ایران از آب و هوای خنک تری برخوردار است. درباره دیدنی های کلاردشت در مجله دلتا بیشتر بدانید.

جاده عباس‌آباد

عباس آباد از تماشایی‌ترین جاده‌های نه فقط کلاردشت بلکه کشور است. این جاده جنگلی در دل سرزمینی پر دار و درخت واقع شده و رانندگی در این مسیر، خستگی تمام مسیر طی‌شده را از تن‌تان دور می‌کند. ۲۵ کیلومتر راه در حصاری از درختان با سقفی از مه لطیف جنگلی، شما را تا رسیدن به کلاردشت همراهی می‌کند. پیش از رسیدن به کلاردشت، می‌توانید به مناطق جنگلی جاده عباس‌آباد بروید و در سرسبزی بکر آن جانی تازه کنید.

جاده عباس‌آباد

دهکده ییلاقی مازیچال

حقیقتا مازیچال را باید زیباترین روستای ییلاقی کلاردشت دانست. روستای مازیچال سرزمینی است که فرش آن را سرسبزی طبیعت و سقفش را ابرهای خامه‌ای می‌سازد. پرتوهای نور خورشید، با سماجت، روزنه‌ای را میان ابرها پیدا می‌کنند و خودشان را به سرزمین سبز مازیچال می‌رسانند تا رویایی‌ترین تصویر این دهکده توریستی را به گردشگران نشان دهند. در این منطقه می‌توانید دورنمایی خارق‌العاده از طبیعت رامسر و دریای خزر را ببینید. ابرها در این روستا غوغا می‌کنند: تماشای اقیانوس ابری یکی از لذت‌های سفر به مازیچال است.

مازیچال دیدنی های کلاردشت

روستا و کاخ اجابیت

روستای خوش‌آب‌وهوای اُجابِیت یکی دیگر از دیدنی های کلاردشت است. خاندان پهلوی کاخی خوش‌نقشه در این منطقه برای روزهای ییلاق بنا کرده‌اند. کاخ اجابیت با نمایی سفیدرنگ در طبیعت سرسبز روستایی، بسیار جلوه‌گر است. این کاخ با تزیینات زیبایی همچون گچ‌بری و نقش‌ونگارهای سقف و ستون در ۲ طبقه به‌سبک معماری غربی بنا شده است.

کاخ اجابیت

روستای کردیچال

از خنک‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت را باید روستای کردیچال دانست که حال‌وهوایی زمستانی دارد. آب‌وهوای پاک و سرد این منطقه آن را به ییلاقی با سبک زمستانی در تابستان تبدیل کرده است. گفته می‌شود که این روستا شاهد تحولات اجتماعی بسیاری از جمله تأسیس اولین بانک و دومین مدرسه در کلاردشت بوده است؛ بنابراین، علاوه بر طبیعت رؤیایی، این روستا ویژگی تاریخی نیز دارد.

روستای کردیچال

دریاچه ولشت

دریاچه کوهستانی ولشت، در ۲۲ کیلومتری شمال‌شرقی کلاردشت واقع شده و در واقع، از جاذبه‌های مرزن‌آباد است؛ اما به‌سبب نزدیکی به کلاردشت، توریست‌های این دشت سرسبز، سفر به این دریاچه را نیز از دست نمی‌دهند. این دریاچه آب شیرین در فهرست میراث ملی قرار گرفته است و منظره‌ای بی‌نظیر دارد. نمای گستره آب آن در حصار کوه‌های البرز، قابی دیدنی از طبیعت شمال ایران را پیش‌ِروی چشمان‌تان قرار می‌دهد. دریاچه ولشت با وسعتی در حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب، درون دره‌ای وسیع از دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز جا خوش کرده است؛ این محدوده به منطقه کوهستانی تخت‌سلیمان شناخته می‌شود. در سفرتان به کلاردشت بهشتی، گشت‌وگذار در حاشیه این دریاچه را از دست ندهید.

دریاچه ولشت دیدنی های کلاردشت

روستای هریجان

یکی دیگر از روستاهای بکر منطقه کلاردشت، دهکده هریجان است. طبیعت و آب‌وهوای این روستا فوق‌العاده است. این ییلاق سرسبز با دشت‌های وسیع از گل‌های خوش‌رنگ و علفزارهای سرسبز پوشیده‌شده و آبشار باریک و خوش‌قدوقامتش، از زیبایی‌های رشته‌کوه‌های البرز محسوب می‌شود. هریجان یکی از مناطقی است که به‌دلیل آب‌وهوای خنک خود، بهار و تابستانی دل‌چسب دارد و این دو فصل بهترین زمان سفر به روستاست. پرنده‌ها و حیوانات مختلف جنگلی در هریجان زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل، این روستا از مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع محسوب می‌شود.

روستای هریجان دیدنی های کلاردشت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شمال ایران “دیدنی های نوشهر؛ دریاچه ارواح” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…