اشتباهات رایج آرایشی در تضاد زیبایی شما

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آرایش صحیح تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد و در مقابل، اشتباهات آرایشی می‌توانند زحمات شما را هدر دهند و کاری کنند که از نتیجه ناراضی باشید.
اشتباهات آرایشی

برخی افراد تصور می‌کنند خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند در مورد نوع آرایشی که بیشتر به آن‌ها می‌آید، تصمیم بگیرند و حاضر نیستند نظرات دیگران در مورد نحوه آرایش را بشنوند و یا به سراغ یادگیری بهتر خودآرایی بروند. شاید این حقیقت تا حدی درست باشد، چون هر فرد با توجه به شناخت دقیقی که از اجزای صورت و چهره خود دارد، می‌تواند تشخیص دهد چه مدل آرایشی بیشترین تناسب را با صورت و شخصیت او دارد. ولی برخی از اشتباهات رایج آرایشی می‌تواند همه زحمات شما را خراب کند و اجازه ندهد بهترین نتیجه را از آرایش صورت خود بگیرید. در ادامه این مطلب مجله دلتا شما را با تعدادی از اشتباهات آرایشی آشنا می‌کنیم.

ترفندهایی برای آرایش صورت

رنگ اشتباه کرم پودر

انتخاب رنگ اشتباه برای کرم پودر یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است. کرم پودر یکی از محصولاتی است که حتما باید قبل از خرید تست شود. رنگ پوست هر فرد دارای تناژ مختلف است و نوع آن با دیگری فرق می‌کند.

زمانی که تناژ پوست صورت خود را بشناسید، می‌توانید رنگی که به پوست صورتتان می‌خورد را راحت‌تر پیدا کنید. ساده‌ترین روش این است که کمی از کرم پودر را بر روی خط فک امتحان کنید.

بهترین کرم پودر نوعی است که درست با رنگ پوستتان یکی باشد. شاید ترجیح دهید کمی برنزه شوید و یا رنگی دیگر به پوست خود بدهید. باید بدانید این تفاوت رنگ با گردن و دست‌هایتان نشان می‌دهد که هیچ چیز طبیعی نیست.

آرایش در منزل

هماهنگ نبودن رنگ خط لب و رژ لب

شاید شما هم تصور کنید که استفاده از خط لب خصوصا زمانی که تفاوت رنگ مشهودی با رژ لب داشته باشد، از مد افتاده است. باید بدانید که به غیر از خط لب تیره که حقیقتا بسیار قدیمی شده است، اگر از خط لب به درستی و با انتخاب رنگ صحیحی استفاده کنید، می‌تواند حجم لب را بهتر و برجسته‌تر نشان دهد و از پخش شدن احتمالی رژ لب خارج از خطوط اصلی لب نیز جلوگیری کند.

برای این ترفند باید به دنبال مدادی باشید که با رنگ رژ لبتان ست باشد و تنالیته رنگی یکسانی داشته باشند. حال می‌توانید خط لب را دور تا دور خطوط لب با دقت بکشید تا علاوه بر آن‌که رژ لبتان را طبیعی‌تر جلوه دهد، باعث ماندگاری بیشتر آن نیز بشود.

اشتباهات رایج آرایشی

استفاده بیش از حد از پودر یا پنکیک

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی، استفاده بیش از حد از پودر یا پنکیک است. اگر از پنکیک و دیگر پودرهای آرایشی بیش از میزان مجاز استفاده کنید، موجب به وجود آمدن خطوط و رگه‌هایی روی پوست می‌گردد که باعث بالا رفتن سن می‌شود.

تصور نکنید که با داشتن پوست چرب مجاز به استفاده نامحدود از پودرهای صورت برای از بین بردن چربی صورت هستید. بلکه باید با استفاده از روش‌های مراقبتی پوست، از چربی اضافی جلوگیری کنید.

زمانی که پودر و پنکیک‌ها را روی قسمت‌های براق صورت بکار می‌برید، باعث می‌شود آرایش شما سنگین و غلیظ‌تر به نظر برسد و حالتی تیره به صورت بدهد.

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

استفاده زیاد از کانسیلر برای زیر چشم

بسیاری از خانم‌ها بصورت روزانه از کانسیلر استفاده می‌کنند؛ ولی این به آن معنا نیست که عادت روزمره‌تان، کار درستی است. اغلب افراد از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم استفاده می‌کنند و به همین دلیل رنگ روشن‌تر را انتخاب می‌کنند. ولی واقعیت این است که این رنگ و مدل استفاده از کانسیلر آرایش را سنگین می‌کند و حتی می‌تواند باعث ایجاد رگه و نمایان شدن چروک بیشتر گردد.

به گفته متخصصین، کانسیلر باید فقط یک درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد تا اثر روشن‌کنندگی مطلوبی بر جای بگذارد.

کاربرد کانسیلر

استفاده از کانتور صورت با رنگ بسیار تیره

در کنار استفاده از هایلایترها، محصولاتی به نام کانتور استفاده می‌شوند که رنگ تیره‌تری از پوست دارند و به نوعی تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. اگر کانتور را به درستی استفاده کنید، برجستگی بیشتری به اجزای صورت می‌بخشد؛ ولی اگر آن را به اشتباه انتخاب کنید، چهره‌ای غیرطبیعی باقی می‌گذارد.

در مورد انتخاب کانتور باید رنگی را انتخاب کنید که دو درجه از پوست صورتتان تیره‌تر باشد و باید آن را به خوبی روی صورت محو کنید تا به صورت خطی به چشم نیاید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام رنگ‌ها شما را جذاب‌تر می کند؟ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    مطالب خوب و مفید بود . با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…