آیا اجاره بهای مسکن افزایش می یابد؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته تاثیر بسزایی در افزایش نرخ برخی اقلام مصرفی، کاربردی و همچنین  حوزه مسکن داشته است و براساس حدس و گمان های مطرح شده احتمال افزایش قیمت در خرید و فروش خانه و همچنین اجاره بها به گوش می رسد و همه نگرانی ها بر سر این است که آیا اجاره بهای مسکن افزایش می یابد؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از تجارت نیوز، نایب رئیس اتحادیه املاک در مورد فصل نقل و انتقالات و شرایط پیش آمده درباره نرخ اجاره بها گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نرخ اجاره‌های مسکن تا سقف ۱۰ درصد افزایش یابد.

حسام عقبایی با اشاره به تغییرات قیمت دلار و نوسانات موجود در بازار تصریح کرد: در حوزه اجاره‌بهای مسکن دغدغه‌ها مقداری بیشتر است و نوسانات نرخ ارز و طلا در این بازار بی‌تاثیر نیست و در این شرایط در صورت افزایش این مبلغ مستاجران تا حدودی تحت فشار قرار می‌گیرند.

اجاره بهای مسکن

 

همچنین یکی از نگرانی‌های این بخش  توجه به سودهای بانکی در این حوزه است، ضمن این‌که باید به این مسئله توجه شود که “مسکن استیجاری” یکی از نیازهای کشور است که هنوز اتفاق خاصی در این رابطه روی نداده است.

وی در ادامه افزود: در شهرهای بزرگ تقاضا برای واحدهای مسکونی اجاره‌ای بالاست و این عدم تعادل بین تقاضا و عرضه می‌تواند به افزایش قیمت منجر شود.

عقبایی در ادامه با اشاره به نقش جلوگیری از سوداگریها در بخش مسکن که یکی از نیازهای اصلی جامعه است اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن با تنویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات شفاف، اتفاق خاصی روی بازار به خصوص بخش اجاره‌بها روی نمی‌دهد. ولی پیش‌بینی ها حاکی از آن است که اجاره بها در سال جاری نسبت به سال گذشته تا سقف ۱۰ درصد افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…