قیمت خانه و آپارتمان های پرمشتری چقدر است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانه و آپارتمان های ۶۰ تا ۸۰ متری با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۴ میلیون تومان خانه و آپارتمان های پر مشتری اند.

خانه و آپارتمان های

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گزارشی تحلیلی از بازار مسکن در فروردین ماه امسال با اعلام این مطلب می افزاید: در کلانشهرتهران در فروردین ماه امسال ۵ هزار و ۳۳۵ مورد خرید و فروش خانه و آپارتمان با مینگین قیمت هر متر مربع ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان انجام شده که در مقایسه با اسفند ماه پارسال ازلحاظ تعداد، ۵۷.۵ درصد و ازنظر قیمت ۹ دهم درصد وهمچنین در مقایسه با فروردین ماه سال ۹۶ ازنظر تعداد، ۳.۲ درصد کاهش اما ازلحاظ قیمت، ۲۹.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

در این باره بیشتر بدانید:

آخرین قیمت خرید خانه و آپارتمان در کرج

گزارش مجله دلتا حاکی است ،منطقه یک با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و منطقه ۱۸ با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان به ترتیب گرانترین و ارزانترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن درنخستین ماه سال ۹۷ بوده اند.

بنا بر این گزارش ، بیشترین افزایش قیمت اما در منطقه ۵ تهران با ۴۶.۶ و کمترین میزان افزایش درمنطقه ۱۹ با ۵.۱ درصد روی داده است. ضمن اینکه میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در۶ منطقه اول تهران یعنی مناطق ۱ تا ۶ پایتخت بیشتر از میانگین قیمت  درپایتخت بوده است .

گرانترین خانه و آپارتمان ها ی مسکونی در فروردین ماه امسال ، خانه هایی با عمرکمتر از ۵ سال از قرار متری ۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و ارزانترین آن ها خانه هایی با عمر ۱۶ تا ۲۰ سال بود که به طور میانگین متری ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.

همچنین ازدیگر شاخص های آماری بازار مسکن در فروردین ماه امسال، اختصاص ۱۹ درصد میزان خرید و فروش خانه و آپارتمان به واحدهای ۳ تا ۴ میلیون تومانی در هر متر مربع  وکمترین تعداد خرید و فروش نیز به خانه و آپارتمان هایی با متری ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان با ۱.۷ درصد بوده است .

این در حالی است که ، خانه و آپارتمان های ۶۰ تا ۸۰ متری با اختصاص ۲۶.۳ درصد معاملات به خود، پررونق ترین در بازار  مسکن بوده اند و واحدهای مسکونی ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری با ۹ دهم درصد، کمترین میزان استقبال خریداران خانه و آپارتمان را از آن خود کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…