دیدنی های گرجستان

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گرجستان با جاذبه های گردشگری فراوان در مرز شرقی اروپا قرار دارد و از مقاصد ارزان برای سفر است.
دیدنی های گرجستان

گرجستان سرزمین کوه و سنگ، قلعه‌های قرون وسطایی و صومعه‌ها، تپه‌های سرسبز، کوه‌های باعظمت، غارهای عمیق و ساحل‌های سنگی است. مسافران زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن طبیعت بکر و لذت بردن از فرهنگ خاص این کشور راهی گرجستان می‌شوند. دیدنی های گرجستان اما به تفلیس و باتومی منتهی نمی‌شود با مجله دلتا جاذبه های گردشگری گرجستان را بیشتر بشناسید.

تفلیس Tbilisi

تفلیس از بهترین دیدنی های گرجستان است. این شهر بر کرانه‌ رودخانه‌ی متکواری (Mtkvari/ رود کر) و میان چند رشته‌کوه واقع شده است. تفلیس از قرن پنجم میلادی تا به حال پایتخت گرجستان بوده و تنوع معماری آن بازتابی از تاریخ طولانی و پیچیده‌اش است. یکی از بهترین راه‌ها برای درک این مکان منحصر‌به‌فرد، قدم زدن در خیابان‌ها و به‌خصوص در قسمت قدیمی و رنگارنگ شهر است. برای لذت بردن از یک منظره بی‌نظیر از سراسر شهر به قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) سر بزنید. برای رسیدن به بالای این قلعه تله‌‌کابینی نیز تعبیه شده است.

جاذبه های تفلیس

متسختا Mtskheta

متسختا قلب معنوی و از مهم‌ترین جاذبه‌ های گرجستان به‌حساب می‌آید. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که اثری ۴۰۰۰ ساله از اجتماع انسانی در آن یافت شده است. متسختا در نوار باریکی در طول ساحل رود متکواری و آراگوی کشیده و تقریباً به طول کامل توسط کوهستان‌ها، احاطه شده‌ است و حدود ۳۰ دقیقه تا تفلیس فاصله دارد.

متسختا دیدنی های گرجستان

واردزیا Vardzia

واردزیا یک صومعه باشکوه در دل کوه در جنوب گرجستان است. این شهر شبیه یکی از صحنه‌های فیلم «ارباب حلقه‌ها» است، اگرچه برخلاف فیلم، محل زندگی کوتوله‌ها نبوده و راهبان ساکن آن بوده‌اند. این صومعه‌ مخفی در قرن دوازدهم میلادی، در طول دوره حکومت پادشاه تامار، ساخته شده است. پادشاه تامار اولین زنی بود که به‌عنوان یک پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان تاج‌گذاری کرد. این مکان دیدنی تا پیش از وقوع چندین زلزله کاملا مخفی و دور از چشم بود.

واردزیا دیدنی های گرجستان

باتومی Batumi

باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان، شهری مدرن بر کرانه‌ دریای سیاه است. وقتی در این شهر قدم می‌زنید احساس می‌کنید جایی خارج از گرجستان هستید. معماری این شهر تلفیقی از سبک اروپایی و آسیایی است و برج‌ها، مجسمه‌ها و بناهای ساخت معماران خوش‌فکر را در خود جای داده است. ساختمان‌های اصلی شهر را می‌توان به‌وضوح در نورپردازی‌های شب‌ تماشا کرد. باتومی یکی از جاهای دیدنی گرجستان است که یک شهر فریبنده برای جذب گردشگر به‌حساب می‌آید. اگر با قطار از تفلیس به مقصد باتومی راهی شوید، در مسیر ۵ ساعته می‌توانید از مناظر بسیار زیبا لذت ببرید.

باتومی

کازبگی Kazbegi

کازبگی با مناظر فوق‌العاده‌اش هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند؛ چه آنهایی که عاشق سفرهای لوکس هستند و چه کسانی که هیچهایک می‌کنند، طبق سلیقه خود بهترین تجربه سفر را خواهند داشت. در این روستای زیبا مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد که شما را به سمت کلیسا گرجتی ترینیتی (Gergeti Trinity Church) هدایت می‌کند. این کلیسا در ارتفاع ۲۱۷۰ متری واقع شده است.

گرجستان بهشت هیچهایکرها است. اولین ماشینی که به آن علامت هیچهایک را نشان دهید برای شما توقف خواهد کرد. این قانون برای رسیدن به کازبگی نیز رعایت می‌شود. از ایستگاه اتوبوس دیدوب (Didube) تفلیس نیز مینی‌بوس‌هایی به مقصد کازبگی حرکت می‌کنند.

کازبگی جاهای دیدنی

باخمارو Bakhmaro

باخمارو در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از دریا، به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین مناطق اقلیمی گرجستان شناخته می‌شود. بازدید از باخمارو گزینه‌های لذت‌بخش زیادی را به مسافرانش عرضه می‌کند. شما می‌توانید بالای ابرها چادر بزنید، از کهکشان راه شیری عکس بگیرید و طلوع و غروب خورشید را بر فراز دریای سیاه ببینید. همچنین می‌توانید توت و قارچ بچینید، از مناظر بدیع و صدای طبیعت لذت ببرید و حس واقعی زندگی روستایی در گرجستان را تجربه کنید. فاصله‌ی باخمارو از تفلیس حدود ۵ ساعت است. از تفلیس و چوخاتوری (Chokhatauri) مینی‌بوس‌هایی به مقصد باخمارو حرکت می‌کنند.

باخمارو دیدنی های گرجستان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سنگاپور “دیدنی های سنگاپور” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    جالب ودیدنی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…