تمیز کردن مبل با جوش شیرین

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تمیز کردن مبل به جای استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است روی رنگ پارچه تاثیر بگذارند، می‌توانید از مواد طبیعی مانند جوش شیرین استفاده کنید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین یکی از روش‌های موثر و ایمن برای نظافت و نگهداری از مبلمان منزل است. پارچه‌های رومبلی در اثر استفاده طولانی مدت، دچار گرد و غبار، کثیفی، لکه‌های مختلف و حتی بوی نامطبوع می‌شوند و در برخی موارد این آلودگی‌ها، بیماری‌هایی همچون آسم و آلرژی را تشدید می‌کند. برای خلاص شدن از این مشکلات مختلف بهترین کار نظافت آن‌هاست. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید از مواد شیمیایی کمتر در نظافت خانه استفاده کنید، شست‌وشوی مبل با جوش شیرین یک گزینه مطلوب و بسیار موثر است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. در این مطلب دلتامگ شست‌وشوی مبل با جوش شیرین را به شما یاد می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین و سرکه

آیا تمیز کردن مبل با جوش شیرین ایده خوبی است؟

تمیز کردن مبل با جوش شیرین می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای باشد. بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از جوش شیرین به دلیل خاصیت سایندگی که دارد، برای تمیزکاری بسیار موثر است. اگر دوست دارید بدون استفاده از مواد شیمیایی مبلمان منزلتان را تمیز و لکه‌هایی را که بر اثر ریختن چای و غذاهای مختلف روی آن ایجاد شده پاک کنید، باید بدانید جوش شیرین به خوبی این کار را انجام می‌دهد. از طرفی بوی نامطبوع مبلمان شما که بر اثر کهنگی و ریختن مواد غذایی  روی آن ایجاد شده، به راحتی به وسیله جوش شیرین از بین می‌رود.

نکته: اگر می‌خواهید مبل را با جوش شیرین تمیز کنید، باید قبل از هر کاری ابتدا به کدها و نشانه‌هایی که زیر مبلمان نوشته شده، توجه کنید و مطمئن شوید که استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن آن به بافتش آسیب وارد نمی‌کند.

بهترین روش تمیز کردن مبل پارچه ای

مزایای استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مبلمان

  • هزینه پایینی دارد.
  • ماده‌ای طبیعی و غیرسمی است.
  • جوش شیرین خام، نم و رطوبت را به خود جذب می‌کند.
  • بوی نامطبوع ایجاد شده در مبلمان را از بین می‌برد.
  • بسیاری از میکروارگانیسم‌ها را نابود می‌کند.

نحوه تمیز کردن مبل با جوش شیرین

وسایل مورد نیاز

  • یک ظرف مناسب
  • مقداری آب ولرم
  • جوش شیرین
  • پارچه میکروفایبر یا اسفنج

آموزش شستن مبل در منزل

مرحله اول

اولین و مهم‌ترین مرحله تمیز کردن مبل با جوش شیرین این است که هر چیز اضافی را از روی مبلمان بردارید. سپس به وسیله جاروبرقی، مو و خاک و همه ذرات به جا مانده از مواد غذایی را از روی مبل‌ها تمیز کنید. بهتر است برای تمیز کردن درزها و فضای بین مبلمان از برس‌های کوچک‌تر و مخصوص جاروبرقی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  درد میگرن و چگونگی پیشگیری از آن و درمان آسان آن

مرحله دوم

حال که همه آلودگی‌های روی مبلمان را پاک کردید، وقت آن رسیده تا از شر لکه‌های روی مبلمانتان راحت شوید. اگر این لکه‌ها تازه ایجاد شده‌اند و هنوز بخش لکه‌‌دار مبلمانتان خیس است، بهتر است هر چه سریع‌تر با یک پارچه خشک و تمیز آن منطقه را خشک کنید تا علاوه بر ایجاد لک، بوی نامطبوعی در مبل ایجاد نشود.

نظافت منزل

مرحله سوم

در این مرحله توجه داشته باشید که برای تمیز کردن مبلمان با جوش شیرین، باید به نوع پارچه آن نیز دقت کنید. برای این کار کمی جوش شیرین را به صورت خشک روی لکه مورد نظر بپاشید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

مرحله چهارم

ماندن بیش از حد جوش شیرین روی مبل می‌تواند به پارچه مبلمان شما آسیب وارد کند. برای تمیز کردن آن یک اسفنج آغشته به آب ولرم بردارید و به آرامی روی محل لکه بمالید و جوش شیرین را به طور کامل از روی مبل پاک کنید. اگر لکه‌های ایجاد شده روی مبلمان عمیق و یا زیاد است و قدمت بیشتری دارد، بهتر است بعد از استفاده از جوش شیرین به وسیله یک اسفنج و کف صابون رقیق شده دوباره محل لکه را تمیز و بعد با دستمال خشک به خوبی مبل را خشک کنید.

چگونه مبل مخملی را تمیز کنیم؟

همچنین یکی دیگر از روش‌های شست‌وشوی مبل با جوش شیرین استفاده از این ماده به همراه الکل سفید، مقداری سرکه و آب گرم است. این محلول را به صورت اسپری روی نقاط کثیف بپاشید، سپس با کمک یک برس نرم و یا مسواک روی لکه بکشید. پس از مدتی لکه کاملا برطرف خواهد شد.

یک نظر

  1. ناشناس

    25 اسفند 1402 در 0:13 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…