تفریحات جالب در سفر به بالی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بالی معروف به جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است.
جاهای دیدنی بالی

گردشگران بسیاری هستند که بالی را برای گردش انتخاب می‌کنند. دلیل جذابیت بالی را علاوه بر مناظر زیبا و فوق‌العاده می‌توان در معماری شگفت‌انگیز و ساختمان‌های قدیمی آن دید. گاهی‌ اوقات به‌سختی می‌توان فهمید، بنای زیبایی که مشاهده می‌کنید، معبدی است چندین‌ هزار ساله یا رستورانی نوساز یا هتلی جدید با معماری زیبایی خارق‌العاده. یکی از جذاب‌ترین نکات درمورد سفر به بالی، گذراندن اوقاتی به‌شدت راحت و دل‌چسب با بودجه‌ای مناسب است. مجله دلتا را با معرفی تفریحات جالب در سفر به جاهای دیدنی بالی ورق بزنید.

۱.موج‌سواری

از سال ۱۹۳۰ تاکنون، موج‌سواران به بالی جذب شده‌اند. بالی، با بیشترین نقاط موج سواری در سطح جهان، مرکز موج سواری اندونزی است. سفر موج سواری در بالی تقریبا همیشه در کوتا، منطقه ساحلی اصلی اندونزی آغاز می‌شود. در اینجا موج سواران برتر از شرایط طوفانی مطبوع، لذت می برند، در حالی که مبتدیان، استراحت در ماسه های نرم ساحل و مدارس موج سواری متعدد را محیطی مناسب برای اولین ذوق ورزشی خواهند یافت.

جاهای دیدنی بالی موج سواری

۲. بازدید از اوبود

وجود مراکز اسپا (مراکز تخصصی ماساژ)، مراکز خرید، زمین‌ها و مزارع سبز و مراکز درمانی بی‌شمار باعث شده است تا تعداد زیادی از گردشگران علاوه بر سواحل جذاب و جادویی از اوبود دیدن کنند.

۳. تماشای سواحل

در بالی، سواحل مختلفی با فضای متنوع وجود دارد. هم می‌توانید از آفتاب گرفتن در سواحل کوتا و شب‌های شاد و شلوغ آن بهره ببرید و هم از حضوری لذت‌بخش در سواحل مجلل‌تری در جنوب بالی بهره‌مند شوید. در هر حال، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است. جزایر سمین‌یاک و لگیان بالی بسیار مشهورند، اما با فاصله از سواحل غربی نیز انتخاب‌های مختلفی وجود دارد.

۴. بازدید از داخل جزیره

دریاچه‌ها، کوه‌های آتش‌فشانی، شالی‌ها و بازدید از داخل جزیره‌ بالی خارج از دِنپاسار نیز بسیار لذت‌بخش است. دهکده‌هایی که در دامنه‌ کوه‌های آتش‌فشانی فعال قرار دارند، چشمه‌های آب گرم و… از دیدنی‌های این نقاط به شمار می‎روند. البته مسافت‌ها در بالی کوتاه است. بنابراین بدون اقامت شبانه می‌توانید نقاط مختلف و جنگل‌ها و… را هم ببینید. می‌توانید از اوبود در بالی، موتور کرایه کنید و همه مسیرها را با آن بروید.

بالی جزیره خدایان

۵. غواصی

غواصی در بالی معمولا از تایلند ارزان‌تر و جالب‌تر است. دیدن جزایر نوزا پِنیدا خالی از لطف نیست و شن‌های سیاه آمِد (AMED) در بخش شمالی جزیره نیز غواصانی را که برای دیدن (USS Liberty wreck ) و غواصی به این محوطه می‌آیند، به خود جلب می‌کند.

۶.خرید نقره از سِلوک

سلوک دهکده‌ای در سوکوواتی است که به‌ دلیل نقره‌کاری‌هایش مشهور است. این دهکده با اوبود تنها نیم ساعت فاصله دارد. به‌راحتی می‌توانید یک‌روزه به آنجا بروید و از فروشگاه‌های نقره‌فروشی زیبای آن در خیابان جالان رایا دیدن و سوغاتی‌های زیبا خریداری کنید. علاوه‌ بر خرید محصولات متنوع نقره، امکان سفارش دادن نقره به‌شکلی که خودتان دوست دارید هم وجود دارد. ضمنا از چانه‌زدن هم خجالت نکشید، زیرا در اینجا بسیار کار رایجی است.

۷. بازدید از جنگل میمون‌ها

از جاهای دیدنی بالی می‌توان به جنگل میمون‌ها در اوبود اشاره کرد. در این مکان، حدود ۵۰۰ میمون زندگی می‌کنند و ۳ معبد وجود دارد که قدمت‌شان به قرن ۱۴ میلادی می‌رسد. شما ضمن بازدید از معابد، میمون‌ها و عکس‌برداری می‌توانید از منظره‌های طبیعی زیبا هم لذت ببرید. برای برقراری ارتباط با میمون‌ها می‌توانید با خودتان موز ببرید اما یادتان باشد که این میمون‌ها خیلی اجتماعی هستند و اگر با خودتان عینک، بطری آب و… به‌همراه داشته باشید، آنها را از شما می‌گیرند.

جنگل میمون‌ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسپانیا “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۱۴ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۰۷ ق٫ظ

    سرزمین عجایب بالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…