سفر خردادی ،وداع با بهار

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سفر خردادی و وداع با فصل بهار به قصد دیدن نقاط زیبا و کم نظیر ایران در این بازه زمانی بسیار خاطره انگیز خواهد بود. در این گزارش با برخی نقاط دیدنی ایران عزیز آشنا می شوید تا اگر قصد سفر خردادی دارید از دیدن این نقاط غافل نشوید.

فومن- ماسوله و قلعه رود‌خان

 آب و هوای مناسب، جنگل‌ها و کوه‌های پوشیده از درختان، چشمه‌های متعدد، ومکان های تاریخی و فرهنگی (ماسوله و قلعه رودخان) فومن را به یکی از قطب‌های گردشگری گیلان و حتی کشور تبدیل کرده است.

قلعه رودخان

سفر خردادی

ماسوله

سفر خردادی

چهارمحال بختیاری-شهرکرد ، «بام ایران»

شهرکرد مرتفع‌ ترین مرکز استان در ایران است و به همین سبب به بام ایران شهرت دارد. جاذبه‌های طبیعی فراوان در نزدیکی شهرکرد وجود دارد که مناسب سفر خردادی است . گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان از معروف ترین این جاذبه ها است.

گردشگاه چشمه زنه هفشجان

چشمه رینه سفر خردادی ،وداع با بهار

دشت لاله‌های واژگون

لاله سفر خردادی ،وداع با بهار

چشمه کوهرنگ

چشمه کمهرنگ سفر خردادی ،وداع با بهار

تالاب چغاخور

تالاب سفر خردادی ،وداع با بهار

 حاشیه رود ارس و جلفای آذربایجان با طبیعت زیبا

یکی از مواردی که ارس به عنوان منطقه ایده‌آل برای گردشگران در طبیعت شناخته می شود ، افزونی مناطقی است که ‌گردشگران با آرامش ‌خاطر و احساس امنیت می‌توانند چادر زده و یک یا چند روز را در دامان طبیعت بگذرانند.

 از مناطق گردشگری جلفا که می‌توان در سفر خردادی از آن ها دیدن کرد به پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه تاریخی کردشت، منطقه و سد خداآفرین و طبیعت بکر آسیاب خرابه  و همین ‌طور طبیعت زیبای کلیسا سنت استپانوس اشاره می شود.

حاشیه رود ارس

ارس سفر خردادی ،وداع با بهار

کلیسا سنت استپانوس

کلیسا سفر خردادی ،وداع با بهار


کرمانشاه با طبیعت تحسین بر انگیز

شاید به جرات بتوان گفت کرمانشـاه در این فصل یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای سفر خردادی می‌تواند باشد. آب و هوای خوب و معتدل و داشتن آثار باستانی و تفریحگاه ‌های بی‌شمار در شهر کرمانشـاه و همین‌ طور طبیعت بکر همراه مردمان ‌مهمان ‌نواز آن باعث شده این شهر انتخاب بسیاری ازگردشگران برای مسافرت باشد . ضمن اینکه می‌ شود از مناطق دیدنی شهر مانند تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان کرمانشـاه، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره‌سو، سراب قنبر، طاق بستان، بیستون، و. . . دیدن کرد.

طاق بستان

تاق بستان سفر خردادی ،وداع با بهار

باغ گل کرمانشاه

باغ گل سفر خردادی ،وداع با بهار


اردبیل (سرعین) با چشمه های آبگرمش

سرعین دارای ده‌ ها چشمه آب گرم معدنی است که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند. این شهر به داشتن چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است.

آبگرم سفر خردادی ،وداع با بهار

این منطقه هر‌سال اواخر بهار و فصل تابستان پذیرای ایرانگردان و جهانگردانی بسیار است. در این شهر چندین هتل، هتل- آپارتمان و ‌مهمانسرا وجود دارد اما افزون بر این، مردم منطقه نیزخانه‌های مسکونی و ویلاهای خود را به عنوان ‌مهمانپذیر اجاره می‌دهند.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…