حلیم فروشی در بنگاه های املاک ؟!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بنگاه های املاک و حلیم فروشی عنوان مطلبی است که در روزنامه «آرمان امروز» به چاپ رسیده است.

 به گزارش مجله دلتا در این مطلب می خوانیم : از آن جا که ماه رمضان تاثیری عمیق بر سبک زندگی مردم مسلمان ایران دارد. این تاثیر نه ‌فقط در سبک زندگی فردی و اجتماعی، بلکه در اقتصاد هم به روشنی دیده می شود. زیرا تغییر درسبک زندگی موجب تغییراتی دربازار برخی از اقلام شده به گونه ای بازار برخی اقلام مصرفی مردم با رکود روبه  رو می شود و بازاربرخی اقلام نظیر زولبیا، بامیه، خرما، گوشت، برنج، لبنیات و … رونق می یابد. برخی مشاغل نیز فقط در ماه مبارک رمضان رونق می‌گیرند تا افزون برتامین نیاز روزه‌ داران، زندگی و معیشت روزمره خود را هم فراهم کنند. به‌عنوان مثال رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا که مجبورند طی روز مغازه خود را تعطیل کنند، معمولا عصرها و با مجوز قانونی با فروش حلیم و آش کاهش درآمد خود را جبران می‌کنند.

دراین میان اما ، برخی اصناف دیگر پا درکفش اتحادیه کباب، حلیم و تهیه کنندگان غذاهای سنتی کرده و با فروش حلیم و آش، بازار رستوران‌ها و مراکزتهیه غذا را از رونق می اندازند. در حالی که فعالان این صنف در سال‌های گذشته از پخش آش و حلیم در ساندویچی‌ها گلایه‌ مند بودند، اما به‌گفته رئیس اتحادیه کباب، حلیم و تهیه کنندگان غذاهای سنتی تهران در ماه رمضان امسال حدود ۸۰۰ واحد از مشاغل دیگر درکارآنها اختلال ایجاد کرده‌اند. از جمله آنکه به‌نظر می‌رسد برخی از بنگاه‌های املاک سعی دارند رکود بازار مسکن را با فروش آش و حلیم جبران کنند.

بنگاه های املاک

برخی از اصناف و صاحبان کسب‌وکار به فراخور شغلی که دارند در ماه مبارک رمضان با کسادی بازار مواجه می‌شوند. معمولا این گروه از فعالان اقتصادی سعی می‌کنند به تناسب شغلی که دارند، درآمد دیگری را برای یک ماه جایگزین کنند. صنف رستوران‌داران و صاحبان تهیه غذا یکی از مهم‌ترین اصنافی هستند که در ماه مبارک رمضان طی روز و تا اذان مغرب با کمبود مشتری روبه رو می‌شوند. چراکه بسیاری از مردم روزه‌ اند ورستوران‌ها نیز به احترام روزه‌داران روز ها از پخت ‌وپز پرهیز می‌کنند. اما فعالان این صنف با توزیع آش، حلیم و … برای افطار سعی می‌کنند درآمد ماهانه خود را تامین کنند.

با گشت ‌وگذاری درشهرمی بینیم که نه ‌فقط دست اندرکاران این صنف، بلکه بسیاری دیگر از مشاغل سعی دارند در ماه مبارک رمضان بار یک سال خود را ببندند. حتی برخی از مشاوران املاک که در حوزه خرید و فروش مسکن با رکود روبه رویند با گذاشتن یک دیگ و اجاق در مغازه خود صاحب کسب ‌وکاری نو شده‌ اند که گاهی مشتریان برای خرید حلیم از آنها جلوی بنگاه صف می‌بندند.

شاید در نگاه اول این اقدام مشکلی نداشته باشد، اما هیچ‌ نظارتی بر فعالیت این دست از افراد صورت نمی گیرد. به‌عنوان مثال در حالی که طبق مصوبه اتحادیه مربو ط قیمت هر کیلوگرم آش شله‌ قلمکار و حلیم ساده ۱۴‌هزار تومان و قیمت آش رشته ۱۳‌هزار تومان است، برخی از واحدهای متخلف هر کیلوگرم از این غذاها را ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان می‌فروشند.

البته این امر فقط مختص   بنگاه داران نیست ، همان‌طور که اشاره شد ۸۰۰ واحد از جمله ساندویچی‌ها، آبمیوه‌ فروشی‌ها، بنگاه‌های املاک و … در این آشفته‌بازار سهیمند. برخی هم به ‌دلیل بیکاری و نداشتن شغل مجبور به انجام این کار هستند. این افراد نیز می‌توانند با گرفتن مجوز قانونی و بنابر مصوبه‌های اتحادیه در بازار فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…