دیدنی های اسپانیا

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سالانه سیل بی‌شماری از گردشگران عازم سفر به سواحل فوق‌العاده، بناهای تاریخی و مراکز خرید و گردشگری اسپانیا می‌شوند.
دیدنی های اسپانیا

شهر بارسلونا ممکن است مردم را به‌ سبب آب‌وهوای مدیترانه‌ای و معماری خارق‌العاده‌اش به سمت خود بکشد. همچنین گردشگران بسیاری ممکن است به‌ دلیل  شب‌های پرشور و موزه‌های درجه یک مادرید به این شهر سفر کنند، اما هرگز یک سفر معمولی به این شهرها نمی‌تواند شما را با عمق کشوری که در آن ۱۷ فرهنگ مجزا وجود دارد آشنا کند. برای شناختن کشور باستانی اسپانیا، غذاهای مختلف و خیابان‌های پرطراوتش باید از این دو شهر بزرگ خارج شوید. با معرفی فقط تعداد اندکی از دریای دیدنی های اسپانیا با مجله دلتا همراه باشید.

سگویا

این شهر یکی از باشکوه‌ترین نمونه‌های مهندسی شهرسازی در روم و یکی از دیدنی های اسپانیا است که تا به امروز باقی مانده است. قنات سگویا بیش از ۲۰۰۰ سال جاری بوده است. در‌ حالی‌ که قنات احتمالا مهم‌ترین جاذبه‌ سگویا است، ارزشش را دارد که مسیرتان را به سمت خیابان‌های باریک بخش یهودی قدیمی در آلکازر کج کنید که مناره‌ها و باروهای آن الهام‌بخش شرکت والت‌دیزنی برای قصر سیندرلا بوده‌است. از پلکان مارپیچ درون برج آلکازر بالا بروید تا دیدی ۳۶۰ درجه به شهر، ییلاق اطراف و رشته‌کوه گواداراما داشته باشید.

سگویا

سن سباستین

با وجود خط ساحلی زیبا و سرسبز و منطقه‌ کوهستانی عجیب نیست که سن سباستین در شمال اسپانیا، به منطقه‌ای برای تعطیلات خانواده‌ سلطنتی اسپانیا تبدیل شود. اگرچه مناظر طبیعی شهر از جمله جاهای دیدنی اسپانیا به‌شمار می‌روند و افرادی را که به تفریح در طبیعت علاقه دارند به سمت خود جذب می‌کند، اما سن سباستین امروزه بیشتر به‌ سبب غذاهایش شناخته می‌شود، البته اگر به یک منوی متنوع برخورد نکردید نترسید، غذاهای محلی شهر که براساس تاپاس بیسکویتی‌ شکل گرفته است تنوع خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدنی های اسپانیا سن سباستین

تلدو

این شهر با نام «شهر سه فرهنگ» شناخته می‌شود، چراکه از نظر تاریخی محل برخورد یهودیت، اسلام و مسیحیت بوده است. در واقع تلدو خانه‌ گران‌بهاترین بقایای تاریخ یهودیت است؛ کنیسه‌ی ال ترانسیتو با گچ‌بری‌های زیبا و هنرمندانه‌اش در این شهر قرار دارد. تلدو ویژگی‌های قرون‌وسطایی‌اش را در طول قرن‌ها حفظ کرده است، اما آشپزی در این شهر هیچ شباهتی به قرون وسطا ندارد. برای مثال، لاکومز پلاته، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این ناحیه را دارد که در خانه‌ای مربوط به قرن ۱۷‌ سرو می‌کند.

تلدو

کوردبا

کوردبا منطقه‌ای آفتابی در جنوب اسپانیا است. تاریخدان‌ها تخمین می‌زنند که این شهر در گذشته بیشتر از هر جای دیگری در جهان جمعیت داشته است. همان‌طور که انتظار می‌رود مکان‌های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها مسجد بزرگ است. ساخت این مسجد که نمادی از عظمت تمدن اسلامی است به قرن ۱۰ هجری باز می‌گردد.

کوردبا دیدنی های اسپانیا

والنسیا

این شهر مدیترانه‌ای، علاوه بر ساحل جاذبه‌های دیگری نیز هم دارد. والنسیا مانند بسیاری از شهر‌های اسپانیا بازدیدکننده‌هایش را با پیاده‌روی در قسمت قدیمی شهر جادو می‌کند. والنسیا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا از نظر معماری مدرن است. مرکز فرهنگی شهر که با ساختمان‌هایی با نمای زمخت توسط سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) یکی معماران مشهور اسپانیا طراحی شده و یکی از مکان‌های دیدنی والنسیاست. برای اینکه از نگاه یک پرنده شهر را ببنید از ۲۰۷ پله‌ ال میگولته، برج ناقوس‌دار ساخته‌شده در قرن ۱۴ بالا بروید.

والنسیا دیدنی های اسپانیا

 مینورکا

مینورکا آرام‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر بالئاریک، یکی دیگر از دیدنی‌های اسپانیا و بخشی از بهشت است. این جزیره با آب‌های فیروزه‌ای، زندگی وحشی دورافتاده و مسیرهای کم‌تردد؛ زیبایی دست‌نخورده‌ای دارد که آن را به‌سختی می‌توان در جزیره‌های مدیترانه‌ای پیدا کرد. در طول روز می‌توانید در آب‌های آرام این جزیره به ورزش‌هایی مانند بادسواری، کایاک و شیرجه بپردازید و پس از غروب آفتاب نیز به رستوران‌های دریایی بروید و از غذاهای تازه لذت ببرید.

مینورکا دیدنی های اسپانیا

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آمستردام “دیدنی های آمستردام ؛ بهشت قاره سبز” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…