تمیز کردن کابینت لمینت

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کابینت‌ها به دلیل این که با چربی مواد غذایی سر و کار دارند، به‌طور مرتب دچار جرم و آلودگی می‌شوند. بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت لمینت را در این مطلب بخوانید.
تمیز کردن کابینت لمینت

تمیز کردن کابینت لمینت به عنوان یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های موجود در آشپزخانه‌های ایرانی، دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است. در این مطلب مجله دلتا قصد داریم روش اصولی تمیز کردن کابینت لمینت را با شما به اشتراک بگذاریم. خوشبختانه کابینت‌های چند لایه لمینت یکی از ساده‌ترین انواع کابینت برای تمیز کردن است، به شرطی که بدانید چگونه این کار را به درستی انجام دهید. نکات مفید و مهم در مورد تمیز کردن کابینت لمینت را در ادامه بخوانید.

نظافت آشپزخانه

گردگیری کابینت

برای تمیز کردن کابینت ابتدا باید گرد و غبار را از سطح کابینت پاک کرد. از پارچه‌ای نرم مانند پارچه میکروفایبر استفاده و حداقل هفته‌ای یک بار تمام سطح کابینت لمینت را گردگیری کنید تا چربی و گرد و خاک روی هم انباشته نشوند.  بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه دوباره‌کاری، تمیز کردن کابینت‌ها حین گردگیری‌های روزمره است. هر هفته یا هر ماه یک بار آن‌ها را با یک پارچه نرم با میزان رطوبت استاندارد گردگیری و سطح داخل و خارج آن را از غبار پاک کنید.

تمیز کردن کابینت لمینت با استفاده از آب و صابون

بهترین پاک کننده برای کابینت‌های چند لایه لمینت، استفاده از آب و صابون یا دیگر شوینده‌های ملایم است. ترکیب آب و صابون یا آب و مقداری مایع ظرفشویی، یکی از بهترین مواد برای لکه‌بری کابینت است. اما حواستان باشد قرارگیری بیش از حد کابینت در معرض رطوبت می‌تواند به بافت آن آسیب بزند. بنابراین بعد از تمیزکاری، با یک پارچه مرطوب کابینت را پاک کرده و سپس آن را با پارچه‌ای نرم خشک کنید.

از بین بردن لکه روی کابینت

 تمیز کردن کابینت لمینت با سرکه

اگر می‌خواهید از گزینه‌های طبیعی برای انجام این کار استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما سرکه است. تمیز کردن کابینت لمینت با سرکه، یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چربی از روی سطوح است. سرکه را به یک اسفنج یا پارچه مرطوب اسپری کرده و آن را روی سطح کابینت لمینت بکشید تا لکه‌های روغن و چربی از بین برود. همچنین می‌توانید برای لکه‌های قوی‌تر آن را روی سطح کابینت اسپری کرده و بگذارید چند دقیقه روی سطح بماند؛ سپس با پارچه‌ای تمیز لکه‌ها را از سطح کابینت پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن چربی

جوش شیرین می‌تواند در رفع لکه‌های چربی روی کابینت لمینت موثر باشد و با خاصیت ساینده خود بدون آسیب رساندن به کابینت، آن را تمیز کنید. برای استفاده موثرتر می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را با برس یا مسواکی نرم روی کابینت‌ها بکشید. بعد از چند دقیقه، خمیر را با پارچه‌ای تمیز و مرطوب از سطح کابینت پاک کنید.

بهترین روش تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت با آبلیمو

از آبلیمو نیز می‌توانید برای تمیز کردن کابینت لمینت استفاده کنید. یک پارچه را به آبلیمو آغشته کرده و آن را روی لکه چربی یا هر لکه دیگری که روی کابینت وجود دارد بمالید. پس از پاک شدن لکه آن را با یک پارچه مرطوب تمیز و سپس خشک کنید.

استفاده از مواد شوینده

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا موثر نیست و کثیفی و چربی روی کابینت شما بیش از اندازه شده، بهتر است که از یکی از شوینده‌های شیمیایی مخصوص مانند پاک کننده‌های چندمنظوره سطوح استفاده کنید که در اکثر فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. مطمئن شوید شوینده‌ای که خریده‌اید مناسب استفاده در نوع متریال مورد نظر کابینت‌های شماست. می‌توانید برای تمیز کردن، آن را با آب رقیق کرده و با دستمال روی کابینت کشیده و بلافاصله خشک کنید.

نحوه تمیز کردن کابینت لمینت

از مواد ساینده استفاده نکنید

حتی اگر جنس لمینت شما بسیار محکم است، بهتر است از روش‌های خشن برای تمیزکاری اجتناب کنید؛ چرا که این کار می‌تواند به کابینت لمینت شما آسیب بزند و خرج روی دستتان بگذارد. از هرگونه ابزار ساینده مانند برس‌های آهنی که می‌تواند رویه لمینت را خراش دهد خودداری کنید. پاک کننده‌های قوی مانند وایتکس نیز می‌توانند همان اثر مخرب را داشته باشند. اگر اصرار به انجام دادن این کار دارید، ابتدا روی یک نقطه پنهان از کابینت تاثیر آن را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مهم‌ترین نکات خرید کابینت، “نکاتی مهم برای خرید کابینت آشپزخانه” را مطالعه کنید.

تمیز کردن کابینت لمینت به علت بافت چند لایه آن کاری بسیار ساده است. در اغلب موارد با اندکی سرکه یا آبلیمو، جوش شیرین و یا یک پاک کننده چند منظوره، کابینت به راحتی تمیز می‌شود. تجربه شما از تمیز کردن این نوع کابینت در آشپزخانه چیست؟ آن را با مخاطبان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…