ساخت ماسک سفید کننده خانگی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید، ماسک‌های سفید کننده خانگی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را حتما امتحان کنید.
ماسک سفید کننده خانگی

عواملی مانند نور خورشید و آلودگی هوا باعث تیره شدن پوست می‌شوند؛ به همین دلیل علاوه بر افرادی که پوستشان تیره است، حتی افرادی که پوست روشنی دارند نیز سراغ کرم‌های سفید کننده و انواع ماسک‌ها می‌روند. گاهی اوقات برخی از افراد از عهده هزینه‌های این محصولات برنمی‌آیند یا این که با استفاده کردن از آن‌ها، اصلا به نتایج مطلوب و دلخواه خود نمی‌رسند. در این مطلب مجله دلتا طرز تهیه ۳ ماسک سفید کننده خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست

۱. ماسک سفید کننده خانگی با پاپایا و عسل

مواد لازم برای تهیه این ماسک سفید کننده خانگی نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل است.

ابتدا تکه‌های پاپایا را له کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ به‌دست آید؛ سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود اعمال کنید. صورتتان را با آب گرم و مجددا با آب سرد شست‌وشو دهید و نهایتا با یک حوله نرم، خشک کنید. این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و طبیعی بسیار مناسب است.

خواص پاپایا

احتیاط: پاپائین موجود در پاپایا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شود؛ بنابراین اگر به پاپایا و محصولات آن آلرژی دارید، از این درمان بپرهیزید.

۲. ماسک پوست پرتقال خشک شده و ماست

چند عدد پوست پرتقال و یک قاشق غذا خوری ماست تهیه کنید.

ابتدا به مدت ۲ تا ۳ روز پوست‌های پرتقال را در برابر نور خورشید خشک کنید. زمانی که نسبتا ترد شدند، پودرشان کنید و بعد یک قاشق غذاخوری از این پودر را به ماست اضافه کنید تا یک خمیر نرم به‌دست آید. سپس آن را بر روی پوست اعمال کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. این درمان را هر شب فبل از خواب تکرار کنید. این ماسک سفید کننده خانگی برای انواع پوست مناسب است.

ماسک روشن کننده

۳. ماسک سفید کننده پوست با شیر، آبلیمو و عسل

آبلیمو سرشار از ویتامین C است که به دلیل کاهش تولید ملانین تاثیر فوق العاده‌ای در روشن کردن پوست دارد.

۱ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ قاشق چای‌خوری عسل را تهیه کنید. تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن صورت، این خمیر را روی پوست خود اعمال کرده و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این درمان را هر شب تکرار کنید. این ماسک سفید کننده خانگی را برای انواع پوست می‌توانید استفاده کنید.

خواص عسل برای پوست

احتیاط: اگر احساس هر گونه سوختگی و یا حساسیت در پوست خود داشتید، ممکن است به خاطر خاصیت اسیدی آبلیمو باشد. فورا یک عدد یخ را روی ناحیه‌ای که می‌سوزد اعمال کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر مواد طبیعی سفید کننده پوست، “سفید شدن پوست صورت با مواد طبیعی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…