لرستان؛ سرزمین آبشارها

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین آبشارهای ایران از کوه‌های زاگرس سرازیر می‌شود و طبیعت وصف ناپذیری برای لرستان به وجود می‌آورد.
آبشارهای معروف لرستان

طبیعت لرستان مجموعه‌ای از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران را در خود جای داده و می‌توان قابی از کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، آبشارهای خروشان، آسمان آبی و زمین‌های سرسبز را در مناطق کوهستانی آن تماشا کرد. در ادامه بخش گردشگری مجله دلتا را با معرفی آبشارهای معروف لرستان ورق بزنید.

آبشار نوژیان

شاید تصورش مشکل باشد، اما شما با آبشاری ۹۵ متری روبه‌رو هستید که قدوقامت آن هوش از سرتان می‌برد. آبشار نوژیان خرم‌آباد یکی از بلندترین آبشارهای لرستان است. این آبشار در دل محیطی جنگلی واقع شده و طراوت جریان آب و سرسبزی درختان اطرافش، منطقه را به بهشتی خوش‌آب‌وهوا تبدیل کرده است. نوژیان در پناه زاگرس و بین دو کوه تاف و هشتادپهلو با لذت کوه‌نوردی، جنگل‌پیمایی و حضور در تفرجگاهی سبز، از گردشگران لرستان پذیرایی می‌کند.

آبشار نوژیان آبشارهای لرستان

آبشار وارک

یکی دیگر از آبشارهای معروف لرستان آبشار وارک در ۴۰ کیلومتری جنوب‌شرقی خرم‌آباد است. این آبشار در غرب آبشار نوژیان قرار دارد و بعد از سقوط از ارتفاعات کوهستان، ۱۵ متر را طی می‌کند تا به صخره‌ای بزرگ برسد. بافتی سبز از درختان گلابی، زالزالک و بلوط پیرامون آبشار وارک را پوشانده‌ است و در دل طراوت جذاب این آبشار می‌توانید طبیعت گردی دلچسبی را تجربه کنید.

وارک آبشارهای لرستان

آبشار بیشه

آبشار بیشه گنجی تماشایی در لرستان و کوهستان‌های زاگرس است. این آبشار خوش‌قدوقامت ۴۸ متر طول دارد و در دل جنگل‌های بلوط، زیبایی و عظمت خودش را به رخ می‌کشد. طبیعت سبز اطراف این آبشار حیرت‌انگیز است و هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. در اطراف آبشار بیشه، امکانات رفاهی مناسبی همچون بازارچه‌های محلی، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و پارکینگ برای گردشگران آماده شده است تا طبیعت‌گردی برای‌ آن‌ها آسان باشد.

آبشار بیشه لرستان

آبشار آب‌سفید الیگودرز

آبشار آب‌سفید الیگودرز، با آن جاده کوهستانی رویایی‌اش، پیش از آنکه به مقصد برسید، شما را شیفته خود خواهد کرد. این منطقه بهشت کوه‌نوردان بوده و حضور در دره دیدنی و پوشش سبز این قسمت از لرستان برای هر طبیعت‌گردی لذت‌بخش است. تنفس در هوای پاک کوهستانی، تماشای قدوقامت آبشار نقره‌ای در منظره‌ای سبز و شنیدن سمفونی جوش‌وخروش آب از مهیج‌ترین و درعین‌حال آرامش بخش‌ترین تجربه‌های طبیعت‌گردی خواهد بود.

آبشار آب‌ سفید الیگودرز

آبشار برنجه شول‌آباد

یکی دیگر از تماشایی‌ترین آبشارهای لرستان در منطقه‌ای به‌نام شول‌آباد واقع شده است. این آبشار با نام تاف نیز شناخته می‌شود. وقتی به آبشار برنجه شول‌آباد نگاه می‌کنید، مراقب باشید که سرتان گیج نرود؛ چراکه در همان نگاه اول متوجه ارتفاع عجیب‌وغریب این آبشار سه‌طبقه خواهید شد. بعضی معتقدند که هنوز ارتفاع دقیق این آبشار، به‌دلیل صعب‌العبوربودن آن، قابل‌اندازه‌گیری نیست؛ اما برخی اندازه دقیق آن از قله‌ کوه تا دامنه را ۷۹۶ متر دانسته‌اند. آنچه از تماشای این پدیده بی‌بدیل طبیعت در ذهن شما می‌ماند، عظمت بی‌نظیر و قدوقامت سربه‌فلک‌کشیده‌اش است که زیبایی شکوهمندی به آن بخشیده است.

آبشار برنجه شول‌آباد

پیشنهاد مطالعه: “کشیت ؛ آبشاری در دل کویر” را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…