بهترین پاک کننده های آرایش صورت

۱
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هر چقدر هم که خسته و خواب‌آلود باشید، باز نگذارید آرایش برای مدت طولانی روی صورت‎تان بماند. در ادامه تعدادی از بهترین پاک کننده‌های آرایش صورت را به شما معرفی می‌کنیم.
بهترین پاک کننده آرایش صورت

بعد از یک روز طولانی احتمالا حوصله پاک کردن آرایش صورت خود را ندارید. وقتی چشمان‌تان به‌شدت خسته و خواب‌آلوده اند و دلتان می‌خواهد هرچه سریع‌تر به تختخواب بروید، پاک کردن ریمل سخت‌ترین کار به‌نظر می‌رسد؛ اما حتی وقتی خیلی خواب‎تان می‌آید، پاک کردن آرایش برای داشتن پوستی سالم باید اولویت نخست شما باشد. در این مطلب مجله دلتا همراه ما باشید تا بهترین پاک کننده آرایش صورت را به شما معرفی کنیم.

بهترین پاک کننده صورت

۱. دستمال مرطوب کودک

همه شما احتمالا در برهه‌ای از زندگی خود هر شب قبل از خواب از پدهای پاک‌کننده آرایش استفاده کرده‌اید. احتمالا این روش برای خیلی از افراد کارآمد است؛ ولی پد پاک‌کننده آرایش موجب خشکی پوست شما می‌شود. به‌جای آن می‌توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. دستمال مرطوب کودک می‌تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت باشد و پوست شما را مرطوب نگه دارد. به‌علاوه،‌ چون این دستمال‌ها برای پوست نرم و لطیف نوزادان ساخته شده‌، بنابراین با پوست  مهربان خواهند بود.

پاک کننده آرایش خانگی

۲. روغن نارگیل

یک بار از روغن‌ نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده کنید تا دیگر دست از آن برندارید. خیلی‌ها روغن نارگیل را به‌عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت می‌شناسند. برای گرفتن بهترین نتیجه، کمی روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی صورت خود بمالید یا این که روغن نارگیل را روی دستمال‌های پنبه‌ای ریخته  و به صورت خود بمالید. بعد از این که با این روش آرایش را پاک کردید، صورت خود را با صابون ملایم بدون عطر بشویید. به این روش می‌توانید همه‌ مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص روغن نارگیل، “خواص روغن نارگیل برای پوست” را مطالعه کنید.

پاک کردن آرایش با روغن نارگیل

۳. بخور صورت

بخور صورت یکی از بهترین روش‌های پاک کردن آرایش است. سینک یا یک ظرف مناسب را از آب گرم (نه خیلی داغ) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. بخار آب منافذ پوست را باز و کاری می‌کند با استفاده از صابون معمولی راحت‌تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید.

۴. روغن بچه

متخصصان زیبایی DIY مدت‌هاست که روغن بچه را به‌عنوان پاک کننده ملایم آرایش می‌شناسند. روغن بچه هم مانند روغن نارگیل می‌تواند آرایش ضدآب را راحت‌تر پاک کند. نکته مهم‌ هم این است که روغن بچه هزینه خیلی کمتری دارد.

روتین روزانه مراقبت از پوست

۵. شیر

شیر می‌تواند آرایش شما را پاک یا حتی جای خود را به‌عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت شما تثبیت کند. کمی شیر از یخچال بردارید و چند قطره روغن بادام شیرین داخل آن بریزید. با این محلول می‌توانید به‌راحتی آرایش خود را پاک کنید. می‌توانید محلول را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید. این روش خیلی ارزان، طبیعی و سالم است؛ ولی اول تاریخ انقضای شیر را ببینید و بعد آن را استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ماسک شیر، “ماسک شیر برای صورت” را مطالعه کنید.

شیر برای پاک کردن آرایش

۶. خیار

آیا می‌دانید خیار هم می‌تواند بهترین پاک کننده آرایش صورت باشد؟ می‌توانید خیار را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را به‌صورت خمیر درآورید؛ سپس کمی روغن به آن اضافه کنید (مثلا روغن زیتون) و از آن برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید. این ترکیب، آرایش را پاک و صورت شما را نیز نرم می‌کند. خیار همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند موجب کاهش التهاب پوست شود.

ماسک خیار برای پوست

۷. جوش شیرین و عسل

اگر در مورد فواید عسل و جوش شیرین برای پوست اطلاعاتی ندارید، باید بدانید ترکیب جوش‌ شیرین و عسل خمیری می‌شود که نه‌ فقط به بهترین نحو آرایش را پاک می‌کند، بلکه برای لایه‌برداری پوست هم مناسب است. کمی عسل روی دستمال بریزید، روی آن جوش‌ شیرین بمالید و آرایش را با آن پاک کنید. لازم نیست خیلی محکم بمالید؛ جوش‌ شیرین به‌صورت خودکار پوست را لایه‌برداری می‌کند. بعد از آن پوست خود را آبکشی کنید. می‌بینید که پوست‌تان تازه شده و عطری رویایی هم به خود گرفته است.

یک نظر

  1. مسعود

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…