خوش شانسی به روایت استیو جابز+ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«این که ثروتمندترین مرد خوابیده در قبرستان باشم، برایم اهمیتی ندارد. من هدفم این است که وقتی شب سرم را بر روی زمین می گذارم، به خودم بگویم امروز یک کار خیلی عالی انجام دادم»

گوینده این جمله، «استیو جابز» از بزرگترین چهره های فناوری،نرم افزار و صنعت سرگرمی است که در ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ در سانفراسیسکو به دنیا آمد.

به گزارش مجله دلتا، جابز در یک مدرسه معمولی در کالیفرنیا درس خواند. دوران تحصیل جابز همیشه با نمرات عالی در امتحانات همراه بود و او  استعداد زیادی از خود نشان می داد. با این حال روحیه جابز  با تحصیلات رسمی سازگار نبود. معلمانش معمولا گله داشتند که نمیتوان چیز زیادی به او یاد داد . سرانجام در سال ۱۹۷۲ از دبیرستان «هومستید» در کالیفرنیا فارغ التحصیل شد.

استیو جابز

اولین کار کامپیوتری جابز مربوط به زمانی می شود که برای شرکت کامپیوتری آتاری کار می کرد.

در سال ۱۹۸۴ جابز اولین مکینتاش را طراحی کرد. مکینتاش اولین کامپیوتر خانگی بود که از رابط گرافیکی استفاده می کرد و از لحاظ تجاری هم بسیار موفق بود. بعد از نوآوری هایی که استیو جابز در اپل داشت اختلافات زیادی بین او و سایر کارکنان اپل ایجاد شد.

سال ۱۹۸۵ بود که جابز پست مدیریتی خود را واگذار کرد و از اپل استعفاء داد. بعدها در مورد این اتفاق می گوید: استعفاء دادن از اپل یکی از بهترین اتفاقاتی بود که افتاد.

این استعفاء به جابز کمک کرد تا حس نوآوری و آزادی را در خودش تقویت کند. حسی که با کار کردن در یک شرکت بزرگ عایدش نمی شد. استیو جابز از اپل رفت و شرکت کامپیوتری نکست را تاسیس کرد. این شرکت به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد و تنوانست فروش زیادی داشته باشد.

در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل نکست را به قیمت ۴۲۹ میلیون دلار خرید. بعد از این فروش جابز یک شرکت دیگر به نام پیکس آرت تاسیس کرد. دیزنی با این شرکت قرارداد بست و فیلم هایی مثل «داستان اسباب بازی» و «در جست و جوی نمو» توسط همین شرکت پیکس آرت ساخته شدند. این انیمیشن ها بسیار موفق بوده  و سود زیادی برای جابز به همراه داشتند.

جابز سوم خوش شانسی به روایت استیو جابز+ویدئو

جابز در سال ۱۹۸۶ یک گروه گرافیکی را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. این شرکت که بعدها توسط خودش پیکسار نامیده شد، توانست فیلم‌های پویانمایی موفقی بسازد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، پیکسار را خرید. پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد و به عضویت هیئت مدیره آن درآمد. در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد.

استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۲ از ۱٬۰۰۰ نوجوان بین سنین ۱۶ تا ۲۵ سال انجام شد تا بزرگترین نوآور کل تاریخ شناخته شود، استیو جابز با کسب ۲۴ درصد آراء، رتبه دوم را پس از توماس ادیسون کسب کرد.

در مارس ۲۰۱۲، فورچون، جابز را بزرگترین کارآفرین این دوران نامید و او را آینده‌بین، الهام‌بخش و بااستعداد توصیف کرد..

والتر ایزاکسون دربارهٔ جابز می‌گوید: «او یک کارآفرین خلاق بوده و در شش صنعت مختلف انقلاب ایجاد کرده و آن‌ها را به کمال رسانیده‌است: رایانه‌های شخصی، فیلم‌های انیمیشن، موسیقی، تلفن، تبلت و انتشارات دیجیتال».

 در ادامه ویدئویی  از صحبت های شنیدنی استیو جابز را خواهید دید:

.

در همین ارتباط بخوانید:

رمز موفقیت میلیاردر معروف فاش شد+ ویدئو

اصول کاری سرمایه گذار ۸۴ ساله ایرانی+ ویدئو

 مدیر املاک دلتا: برای پیشرفت، هدف های بزرگ را نشانه بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…