راهنمای انتخاب دامن مناسب

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌دانید بر اساس اندام‌تان چه دامنی برای شما مناسب‌تر و زیباتر است؟ در ادامه راهنمای انتخاب دامن بر اساس فرم بدن را بخوانید.
انتخاب دامن مناسب

پوشیدن دامن تاثیر زیادی روی زیبایی خانم‌ها می‌گذارد و مواقعی بکار می‌آید که دلشان می‌خواهد به روحیه لطیف و زنانه‌شان اهمیت بیشتری بدهند. دامن‌ها انواع و اقسام مختلف دارند. در این مطلب مجله دلتا، با توجه به اندام و فرم بدن‌تان، شما را برای انتخاب دامن مناسب راهنمایی می‌کنیم.

انتخاب دامن مناسب افراد لاغر

مدل دامن و انواع آن

با معرفی انواع مدل دامن شروع می‌کنیم. دامن‌ها معمولا بر اساس قدشان به چهار گروه «کوتاه یا مینی»، «روی زانو»، «میدی یا متوسط» و «ماکسی یا بلند» تقسیم می‌شوند.

همان طور که از اسمش پیداست دامن مینی یا کوتاه، بالای زانو قرار می‌گیرد. دسته دوم دامن‌ها تا روی زانو می‌آیند و به همین اسم هم شناخته می‌شوند. میدی‌ها بین زانو و مچ پا قرار می‌گیرند و ماکسی‌ها روی مچ پا را می‌پوشانند.

دامن شیک دخترانه

دامنی برای تمام فصول

دسته‌ای از دامن‌ها به دو دلیل برای تمام مراسمی که به آن‌ها دعوت می‌شوید، مناسبند. این دسته دامن‌های روزمره یا Casual نام دارند. مدل این دامن‌ها ساده، معمولا راسته و بدون زرق و برق است و رنگ‌شان طیفی از مشکی، زغالی، سرمه‌ای، سبز تیره و طوسی است.

این مدل دامن قابلیت ست شدن با انواع بلوز و شومیز، تاپ و تی‌شرت را دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای خانم‌هایی باشد که نمی‌دانند با دعوت شدن به یک مهمانی چطور باید ظاهرشان را به‌روز و زنانه کنند.

استایل زنانه شیک

مدل مناسب برای افراد چاق

اگر اضافه وزن دارید و در ناحیه شکم و پهلوها بیشتر نمود دارد انتخاب دامن مناسب برای شما سخت نیست. کافیست سراغ دامنی بروید که قد کمرش بلند باشد. کمر بلند دامن، شبیه گن لاغری عمل و شکم و پهلوها را تا حدودی جمع می‌‎کند.

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید مدل دامن است. بهتر است دامن‎‌تان شبیه عدد هشت فارسی یا A انگلیسی باشد. این دامن تمرکز را از روی پهلوهای شما بر‌می‌دارد. خانم‌های چاق همچنین باید از مدل‌های ساده و بدون زرق و برق استفاده کنند و رنگ‌های تیره بپوشند تا اندامشان زیباتر به نظر برسد.

دامن مناسب افراد چاق

انتخاب دامن مناسب برای خانم‌های قد کوتاه

خانم‌هایی که قدشان کوتاه است، از همین الان هر دامنی بجز دامن مینی را از گزینه‎‌های انتخابی‌شان حذف کنند. انواع مدل دامن جز مینی یا کوتاه، پاهای شما را کوتاه‌تر و در نتیجه قدتان را کوتاه نشان خواهد داد.

راهنمای خرید دامن

انتخاب دامن مناسب برای لاغرها

خیلی از خانم‌ها هستند که دوست دارند توپُر به نظر برسند و نمی‌دانند با انتخاب چه مدل دامن می‌توانند این کار را انجام دهند. نکات زیر به کار آن‌ها می‌آید تا برای انتخاب دامن مناسب اقدام کنند:

  • تا جایی که می‌توانید سراغ مدل‌های راسته نروید. در عوض از مدل‌هایی کمک بگیرید که چین‌ یا پف‌ دارند.
  • رنگ‌های روشن را برای دامن خود انتخاب کنید و از رنگ‌های تیره که باعث لاغرتر نشان دادن شما می‌شود دوری کنید.
  • دامنی انتخاب کنید که پارچه‌اش طرح داشته باشد. طرح‌های شلوغ و درشت باعث می‌شوند لاغری شما پنهان شود.
  • سراغ زرق و برق بروید. دامن‌های متالیک با طرح های شلوغ قادرند خیلی زود شما را به فرم بدن ایده‌آلتان برسانند.

لباس مجلسی زنانه 2020

چه کسانی ماکسی نپوشند؟

دامن‌های ماکسی نیاز به استایل ویژه‌ای دارند و برای خانم‌های لاغر و قد بلند زیبا است. اگر قدتان کوتاه است سراغ دامن‌های بلند نروید، مگر این که با کفش پاشنه بلند و بلوز یا تاپی از رنگ هم‌خانواده دامن همراهش کرده باشید. خانم‌های قدبلند و لاغر می‌توانند انواع مدل دامن ماکسی را بپوشند و حتی آن را با صندل یا کفش تخت همراه کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه رنگ لباسی برای پوست شما مناسب است؟ را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…