افراد دارای آلرژی این مواد را نخورند!

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتقان و دیگر علائم آلرژی برای افرادی که دچار حساسیت هستند آزاردهنده است. خیلی از افراد با فرا رسیدن فصل زیبای بهار دچار مشکل می‌شوند و علائم کلافه‌کننده‌ای تجربه می‌کنند.
برخی از مواد غذایی آلرژی زا

اگر با فرا رسیدن بهار به سختی نفس می‌کشید، چشم‌های شما قرمز شده و دچار اشک‌ریزی می‌شوید یا از آبریزش بینی رنج می‌برید بهتر است تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. با مجله دلتا همراه شوید تا برخی از مواد غذایی آلرژی زا را بشناسید.

برخی از مواد غذایی آلرژی زا در بهار

برخی از مواد غذایی آلرژی زا

در این مطلب چند ماده غذایی را ذکر می‌کنیم که باید از مصرف آن‌ها بپرهیزید تا آلرژی شما کاهش پیدا کند.

گوجه فرنگی

متاسفانه این سبزی خوش‌رنگ که زینت‌بخش سالادها است می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خارش گلو، خشک‌شدن دهان یا ریزش اشک و خارش چشم‌ها شود. گوجه فرنگی در بین میوه و سبزیجات دیگر بیشترین واکنش‌های آلرژیک را در بین افراد حساس نسبت به گرده گیاهان ایجاد می‌کند. به عقیده متخصصان به خصوص در فصل بهار (و پاییز)، سیستم دفاعی بدن یکی از پروتئین‌های گیاهی موجود در مواد غذایی مانند گوجه فرنگی را شناسایی کرده و با آن مانند گرده‌های آلرژی‌زا برخورد می‌کند. بنابراین خوردن گوجه فرنگی که حاوی این پروتئین است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

گوجه فرنگی آلرژی زا

موز

میوه خندان، مغذی و مفید که مصرف آن توصیه می‌شود برای افرادی که دچار آلرژی هستند دردسرساز می‌شود. برخی میوه‌ها مانند موز روی افرادی که نسبت به گرده گیاهان حساسیت دارند تاثیر منفی می‌گذارد. موز در لیست میوه‌ها و سبزیجات ایجادکننده سندرم آلرژی دهانی قرار دارد. البته تشخیص حساسیت نسبت به میوه کار سختی نیست. علائم بعد از نیم ساعت از مصرف میوه خاص بروز می‌کنند.

موز برخی از مواد غذایی آلرژی زا

ماست

مازاد بلغم باعث بروز مشکلات آلرژیک فصلی می‌شود. محصولات لبنی مانند ماست می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. مصرف ماست می‌تواند باعث غلیظ شدن بلغم شود و این مسئله مانع از حرکت راحت آن در بدن می‌شود. این بلغم که وظیفه بیرون ریختن ترکیبات بیگانه از بدن را بر‌عهده دارد اگر غلیظ و ساکن شود نمی‌تواند ترکیبات آلرژن و حساسیت‌زا را به‌سرعت از بدن بیرون بریزد و آن‌گونه که باید موثر عمل نمی‌کند. بنابراین اگر شما جزو قربانی‌های آلرژی‌های بهاری هستید از مصرف ماست خودداری کنید.

ماست آلرژی زا

قارچ‌ها

بدون شک با واژه  «آنتی هیستامین» روی قرص‌ها زیاد برخورد کرده‌اید. هیستامین‌ها ترکیباتی هستند که توسط بدن تولید می‌شوند و داخل مواد غذایی وجود دارند. قارچ‌های خوراکی باعث افزایش هیستامین‌ها شده و فرد را به عطسه و دیگر علائم آلرژیک وا می‌دارند. بهتر است از مصرف زیاد قارچ بپرهیزید.

قارچ دکمه ای

مواد غذایی تند و ادویه‌دار

در فصل گرده‌ها از مصرف مواد غذایی تند و غذاهای ادویه‌دار بپرهیزید. مواد غذایی تند باعث افزایش هیستامین می‌شود و علائم آلرژیک را تشدید می‌کند. البته این بدین معنی نیست که افراد آلرژیک باید به‌طور کامل از مصرف مواد غذایی تند و ادویه‌دار محروم شوند. کافی است که مصرف این مواد غذایی محدود شود یا اینکه از انواع کم ادویه‌تر و ملایم‌تر این مواد غذایی استفاده شود.

غذای تند برخی از مواد غذایی آلرژی زا

مواد غذایی خام

اگر شما جزو افراد آلرژیک هستید و تصمیم دارید که بهار امسال رژیم غذایی پارینه سنگی (پالئو) بگیرید بهتر است دست نگه‌دارید. متخصصان حوزه تغذیه بر این عقیده هستند که مواد غذایی خام که در این نوع رژیم مورد استفاده قرار می‌گیرد بیش از مواد غذایی پخته‌شده باعث ایجاد آلرژی می‌شوند. اگر مستعد آلرژی هستید نباید با سرعت تمام و بدون شست‌و‌شوی کامل یا بدون پخت، میوه‌هایی مانند سیب بخورید. برای افراد آلرژیک نیاز هست که سیب را به صورت کمپوت و پخته‌شده مصرف کنند. در حالت کلی اگر دچار آلرژی هستید از مصرف مواد غذایی خام بپرهیزید.

افراد دارای آلرژی نخورند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با این معجون تا عید ۷ کیلو لاغر شوید را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  11. مریم

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

    ۵ستاره دادم چون عالی هستید

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…