آیا در ماه های آینده آپارتمان بخریم؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحث خرید خانه و آپارتمان جز مباحث بسیار مهمی است که با نوسانات بازار دچار اوج و فرود های بسیار می شود. در ماه های اخیر نیز به علت گران شدن ارز،  بازار مسکن  دچار تلاطم و آشفتگی های بسیاری شده و جمع کثیری ازفعالان این عرصه وحتی مردم را برای خرید یا عدم خرید خانه دچار سردرگمی کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبر آنلاین رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت:« ۴ مولفه ارز، سکه، طلا و بورس در قیمت مسکن تاثیرگذار است و تنها نیازمندان واقعی اقدام به خرید کنند.»

«مصطفی قلی خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن اشاره به فاکتور های متغییر در موارد ذکر شده افزود: «اگر قیمت مسکن افزایش یابد توان مردم پایین می آید و‌ بازار مسکن کساد می شود».

خرید آپارتمان

 

وی با اشاره به یکی از عادتهای نادرست مردم که همان خرید به هنگام گرانی است افزود: «متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند اما باید توجه داشت که در این بازه زمانی کسانی که نیازمند مسکن هستند خرید کنند و سایر مردم برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست».

این مقام مسئول تصریح کرد:« مولفه های چون ارز، بورس و سکه در بازار مسکن اثر گذار است و تمام تلاش مشاوران املاک بر افزایش نیافتن قیمت مسکن است».

وی در مورد قیمت مسکن و نرخ اجاره بها نیز گفت: «اگر قیمت در این حوزه بیش از حد بالا برود باعث کسادی بازار اشتغال می شود و برهمین اساس برای برای جلوگیری از رشد بی رویه قیمت اجاره بها نیز باید به مباحث عرضه و تقاضای این حوزه دقت بسیاری شود و باید عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داریم ولی به دلیل افزایش مهاجرت ها وازدواج ها این تعادل برقرار نشده است».

وی در پایان اضافه کرد:« هر کشوری برای کنترل بازار مسکن و اجاره اقدام به ساخت مسکن و اجاره دادن به خانه اولی ها می کند و‌ ما هم باید برنامه ای داشته باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…