شرایط توقیف خودرو

۱
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اگر مأموران راهنمایی و رانندگی خودروی فردی را که ساکن در شهر دیگری است را توقیف کنند، راننده موظف است در مدت ۴۸ ساعت مدارک را به راهنمایی و رانندگی محل اقامت راننده ارسال کند.
نداشتن مدارک خودرو

گاهی اتفاق می‌افتد که افراد بدون همراه داشتن مدارک خودرو از وسیله نقلیه استفاده می‌کنند. در این موارد اگر پلیس راهنمایی و رانندگی به هر دلیلی از راننده مذبور مدارک وسیله نقلیه را درخواست کند و وی همراه نداشته باشد جریمه خواهد شد. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که نداشتن مدارک خودرو منجر به توقیف وسیله نقلیه می‌شود؟ در این نوشتار طبق قانون تخلفات راهنمایی رانندگی به این سؤال پاسخ داده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

3 6 شرایط توقیف خودرو

توقیف خودرو به دلیل نداشتن مدارک

رانندگان باید همواره مدارک راهنمایی و رانندگی خود را همراه داشته باشند. اما توجه به این نکته ضروری است که نداشتن مدارک خودرو دلیلی برای انتقال ماشین به پارکینگ نیست.
بر اساس ماده ۹ قانون تخلفات راهنمایی رانندگی اگر راننده یکی از مدارک شناسنایی خود مثل کارت شناسنایی و گواهینامه رانندگی را داشته باشد مأموران راهنمایی و رانندگی باید این مدارک را دریافت؛ اما نمی‌توانند خودرو را توقیف کنند.
علاوه بر آن اگر مأموران راهنمایی و رانندگی خودروی فردی را که ساکن در شهر دیگری است توقیف کنند، راننده موظف است در مدت ۴۸ ساعت مدارک را به راهنمایی و رانندگی محل اقامت خود ارسال کند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مواردی که منجر به توقیف خودرو می‌شوند “دلایل توقیف خودرو چیست؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …