پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید

۱
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پالایش ثبت نام کنندگان مرحله دوم مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شده و به محض نهایی شدن، متقاضیان به بانک مسکن معرفی خواهند شد.
پیش فروش مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن از پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد دستورالعمل این طرح برای ساخت واحدها در حال تدوین نهایی است.

گزارش مجله دلتا حاکی است حبیب الله طاهرخانی تصریح کرد: در شهرهای جدید دو مدل برای مسکن ملی پیگیری می‌شود که یک روش آن به شیوه ثبت نام از متقاضیان با دارا بودن چهار شرط از پیش اعلام‌شده خواهد بود و یک مدل نیز به روش مشارکتی است که این روزها پالایش ثبت نام کنندگان آن در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مسکن ملی به شیوه مشارکتی در شهرهای جدید گفت: دستورالعمل پیش فروش به شیوه مشارکتی با بخش خصوصی در حال تدوین است. برای ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی به شیوه مشارکتی باید دستورالعملی تدوین شود که البته بعد از تدوین دستورالعمل یاد شده واحدهایی که به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسند، پیش فروش آن‌ها انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار خانه احداث شود که سهم شهرهای جدید از این تعداد بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است. در شهرهای جدید دو شیوه برای این طرح پیش بینی شده است که یک مدل آن با ثبت نام متقاضیان و مدل دیگر نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.

برخی از کارشناسان مسکن به شیوه مشارکتی ایرادا هایی وارد کرده و اعلام می‌کنند که در این شیوه سازندگان و انبوه سازان به منافع خود توجه کرده و تلاش خواهند کرد مدت پایان پروژه را طولانی تر کنند تا سود بیشتری ببرند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…