مناطق زیبا و شگفت‌انگیز دنیا

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مناطق زیبا و باورنکردنی بسیاری در دنیا وجود دارد که بیشتر ما نه آن‌ها را دیده‌ و نه حتی درباره‌ آن‌ها شنیده‌‌ایم.
زیباترین مناطق دنیا مناطق زیبا و شگفت‌انگیز دنیا

همه ما فهرستی از مکان‌هایی که آرزو داریم روزی به آنها سفر کنیم تهیه کرده‌ایم، مکان‌هایی که هرچند هیچ وقت نشود به آن‌ها سفر کرد، اما دانستن درباره آن‌ها خالی از لطف نیست. مجله دلتا را با معرفی زیباترین مناطق دنیا دنبال کنید.

دریاچه نمک اویونی، بولیوی

در کشور بولیوی منطقه‌ای وجود دارد که در روزهای خاصی از سال به پدیده‌ای شگفت انگیز تبدیل می‌شود. در این دریاچه، مرز بین آسمان و زمین از بین می‌رود و منظره‌ای باورنکردنی شکل می‌گیرد. این منطقه‌ وسیع با بارش اندکی باران به بزرگترین آینه‌ طبیعی جهان تبدیل می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را محصور می‌کند.

دریاچه نمک اویونی

دره آنتلوپ، آریزونا

دره آنتلوپ با فرسایش ماسه سنگ‌های منطقه ناواهو و عمدتا به دلیل سیلاب‌های ناگهانی که در این منطقه رخ می‌دهد شکل گرفته‌ است. سعی کنید قبل از طلوع آفتاب در این دره باشید تا هم از شلوغی و ازدحام گردشگران دور بمانید و هم صحنه جادویی داخل دره را در زمان طلوع خورشید تماشا کنید.

دره آنتلوپ

صخره های موهر، ایرلند

صخره‌های موهر که چشم‌انداز نفس‎گیری به جزایر آرن و خلیج گالوی دارد، یکی از زیباترین مناطق دنیا و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند است. یک قدم اشتباه در لبه این پرتگاه می‌تواند منجر به سقوط از ارتفاع ۲۱۳ متری به درون اقیانوس اطلس شود. امن‌ترین راه برای تماشای زیبایی‌های این پرتگاه از طریق مسیر رسمی یا یکی از سه سکویی است که برای تماشای گردشگران در نظر گرفته شده است.

صخره های موهر زیباترین مناطق دنیا

دریاچه های پارک ملی پلیتویک، کرواسی

زیبایی پارک ملی پلیتویک مربوط به ۱۶ دریاچه‌اش است؛ دریاچه‌هایی که با مجموعه‌ای از آبشارها به هم متصل و با جنگلی متراکم، سرسبز و پر از حیوانات وحشی مانند گوزن، خرس، گرگ، گراز و گونه‌های نادری از پرندگان احاطه شده‌اند. این منطقه طبیعی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، در حالی که دریاچه‌ها در فاصله‌ای ۸ کیلومتری به هم پیوسته‌اند.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی زیباترین مناطق دنیا

پاموک کال، ترکیه

سنگ‌های سفید و درخشان و استخرهای گرم و مطلوب پاموک کاله که مانند آبشاری قدرتمند از لبه یک دره شیب دار در جنوب غربی ترکیه به زیبایی به پایین در حرکتند، اینجا را به پایتخت زمین شناسی ترکیه تبدیل کرده ‌است. این مکان، ترکیب منحصر به فردی از شگفتی‌های طبیعی و ‌ساخت دست بشر است و جای تعجب نیست که در سال بیش از دو میلیون بازدید کننده داشته باشد.

پامپوک کال، ترکیه زیباترین مناطق دنیا

پیشنهاد مطالعه : همچنین می‌توانید “جاذبه‌های دیدنی ناشناخته” را در مجله دلتا مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…