کرونا و قیمت مسکن

۵
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در نخستین روزهای بازگشایی بازار مسکن در سال 99، فروشنده‌های واقعی از نرخ‌های پیشنهادی قبل کوتاه آمده‌اند.
قیمت مسکن در فروردین 99

بررسی قیمت مسکن در فروردین ۹۹ نشان می‌دهد که تعدادی از مالکان نرخ‌های پیشنهادی خود را در نخستین روزهای از سرگیری فعالیت املاک پایین آورده‌اند. بنا به گفته واسطه های ملکی، برخی از فروشندگان که پیش از نوروز برای غلبه بر انتظارات تورمی، قیمت‌های پیشنهادی را بالا برده بودند، نرخ‌ پیشنهادی را ثابت نگه داشته‌اند. 

به گزارش مجله دلتا در آخرین ماه سال ۹۸ در شرایطی که معاملات مسکن شهر تهران نسبت به بهمن ماه ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد، قیمت‌ مسکن با رشد ۸.۷ درصدی مواجه شد و میانگین قیمت ها در پایتخت به عدد بی‌سابقه ۱۵.۶ میلیون تومان در هر متر مربع رسید.

اکنون به نظر می‌رسد با تاثیرگذاری رکود بر قیمت مسکن در فروردین ۹۹ خریداران ملکی انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند. تحقق این موضوع به طول زمان ماندگاری ویروس کرونا بستگی دارد. اگر ویروس کرونا برای چند ماه آینده مهمان ناخوانده باقی بماند احتمالا شاهد افت قیمت ها در بازار واحدهای آماده فروش خواهیم بود.

رشد قیمت ارز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه آهن آلات و انتظارات تورمی از جمله دلایل افزایش قیمت در بازار مسکن بود. برخی مالکان نیز که با کسادی ناشی از ویروس کرونا پیش بینی افت بازار را داشتند در اقدامی پیش‌دستانه نرخ ها را به طور غیر متعارف بالا بردند.

در شرایطی که نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران معتقد است با فروکش کردن ویروس کرونا بازار مسکن گرم می‌شود و شاهد تغییر مجدد قیمت‌ها خواهیم بود، کارشناسان دفاتر املاک می‌گویند در صورت ماندگاری ویروس کرونا، رسوب قیمت هایی که به شکل غیر عادی در ماه گذشته افزایش پیدا کرد چندان طول نخواهد کشید.

۵ دیدگاه

  1. مرتضی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۳۷ ق٫ظ

    سلام اکثر اقتصاددانان وصاحبنظران دانشگاهی متخصص ذربازارمسکن اعلام نموده ان بنا به جهش غیرمعقپل مسکن در سال قبل و ویروس کرونا ووضعیت اقتصاذی مشور درسال ۹۹ به طورقطع ویقین قیمت مسکن کاهش میابد وحتی اگر کرونا هم نمیبود به دلیل جهش زیادستلقبل درسال ۹۹ مسکن بارکودعمیق ومتعاقب ان ریزش قیمت روبروخواهدشد حال یک دلال بساز بفروش که ملکهای ااختکاری روی دست او بادکرده باید ومجبوراست دلالانه وسوداگرانه نظر دهد ومردم به خوبی میفهمند

    پاسخ

  2. سیاوش

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

    رسوب کردن یعنی جناب والامقام ویروس کرنا رو لطفا احترام بگذارید در نوشته هایتون و لطفا جدی باشید و عوام فریبی را کنار بگذارید قیمت ها در ۳ ماه اول ۱۳۹۹ با تمام وضعیت موجود و شش ماه اول شما دیگه نمی توانید مثل قبل عمل کنید پس خودتون رو تطبیق بدهید وگر نه خارج از بازی خواهید بود . و شرایط فعلی را لطفا بهتر ببینید

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  5. جعفری

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…