عارضه چشم صورتی، نشانه ویروس کرونا

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عارضه چشم صورتی یا ورم ملتحمه، قرمزی و التهاب غشای پوشاننده سفیدی چشم و غشای قسمت داخلی پلک است.
عارضه چشم صورتی

عارضه چشم صورتی زمانی روی می‌دهد که عروق خونی چشم متورم می‌شوند و مشخصه آن، قرمزی چشم است. در این راستا محققان مشاهده کرده‌اند که از بین ۳۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹، ۱۲ نفر دارای عارضه چشم صورتی بوده‌اند. همچنین در دو تن از این بیماران، ویروس کرونا هم در آب چشم و هم در آب بینی‌شان وجود داشت. در ادامه این مطلب مجله دلتا، درباره این عارضه و ارتباط آن با ویروس کرونا بخوانید.

بیماری های چشمی

عارضه چشم صورتی، نشانه جدید ویروس کروناست!

دکتر «لیانگ لیانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تری گورجز چین، در این باره می‌گوید: «برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارای علائم چشمی هستند و ممکن است کرونا ویروس جدید در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به COVID-19 وجود داشته باشد.»

ملتحمه، غشای پوشاننده سفیدی چشم و غشای قسمت داخلی پلک است. به گفته لیانگ، کرونا ویروس ممکن است به این بخش از چشم بیماران مبتلا به کووید-۱۹ حاد حمله کند. این به این معناست که اگر فرد چشم‌های آلوده به این ویروس را بمالد و سپس با فرد دیگری تماس داشته باشد یا حتی در زمان معاینه چشم، امکان انتقال ویروس وجود دارد. ضمن این که هرچقدر شدت بیماری فرد مبتلا به کرونا بیش‌تر باشد، احتمال بروز عارضه چشم صورتی در وی بیش‌تر است.

عارضه چشم صورتی و کرونا

توصیه‌های بهداشتی

براساس یافته‌ها، محققان تاکید دارند تمام کادر درمانی مراقبت‌کننده از این بیماران باید علاوه بر لباس، دستکش و کلاه مخصوص، عینک محافظ هم داشته باشند تا بتوانند احتمال ابتلای خود به ویروس کرونا را کاهش دهند. همچنین  گفته می‌شود افراد باید از تماس با چشم و صورت خودداری و در این دوره شیوع بیماری، به جای لنزهای تماسی از عینک استفاده کنند.

به گفته محققان، با وجودی که عارضه چشم صورتی یکی از نشانه‌های نادر این بیماری است؛ اما افراد باید تمام اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات مهم درباره کرونا در دوران بارداری، “کرونا و بارداری” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…