اصول کاری سرمایه گذار ۸۴ساله ایرانی!+ویدئو

۰
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه

«حسین ثابت بکتاش» (متولد ۱۳۱۳ مشهد) سرمایه گذار ، کارآفرین و هتلدار معروف ایرانی است. نام حسین ثابت با نام هتل داریوش و پارک دلفین کیش گره خورده است. هتلی پنج ستاره که با سرمایه گذاری و طراحی او ساخته شد.

او علاوه بر مالکیت هتل داریوش صاحب ۴هتل دیگر با نام های هلیا، لاله، تماشا و پانیذ در این جزیره توریستی نیز بود که البته در فرایندی تدریجی این هتل ها را به فروش رساند. ثابت ۸۴ ساله همچنین در چند سال اخیر مدتی را نیز به طراحی و ساخت چند پروژه بزرگ تفریحی و گردشگری در زادگاهش مشهد، سپری کرد.

حسین ثابت

این سرمایه گذار مشهور همچنین صاحب ۱۱ هتل در جزایر قناری در جنوب اسپانیا است و به عنوان یکی از بزرگترین هتلداران اروپا و چهره های سرشناس صنعت گردشگری شناخته می شود.

در ادامه چند نقل قول از این چهره موفق اقتصادی را با هم مرور می کنیم و ویدئوی کوتاهی از صحبت های او را به تماشا خواهیم نشست:

  •  وقتی با انگشت به طرف دیگری نشان می روید، توجه کنید که سه انگشت دیگر، خودتان را نشان می دهد.
  • من از صفر شروع کرده ام و اکنون ۱۱ هتل بزرگ در خارج ازکشور دارم. این تجربه، سرمایه من محسوب می شود نه پول!
  • در سردر دفتر من در آلمان این نوشته را می بینید:«حق الناس را دست نزن. مصمم باش، عاشق تصمیمت باش، آن وقت است که محال پا به فرار می گذارد»
  •  من ۴۰ سال خارج از کشور بودم، راه تجربه از علم می گذرد، ۴۰ سال سابقه و تجربه گردشگری دارم امّا روسای سازمان گردشگری یک بار هم از من سئوال نکرده اند که راه گردشگری چیست؟!
  • امثال من در درخارج از کشور چقدر هستند؟ چرا ما از خارجی ها گدایی می کنیم در حالی که در فعالیت های کاری من گاهی  ۱۰۰ نفر  از ۱۳ ملیت مثل آمریکایی، فرانسوی،اسپانیایی،آلمانی، هلندی و…  کار می کنند. برخی مسئولین اگر تجربه ندارند باید چند مشاور با تجربه به کار بگیرند. همیشه غصه می خورم که چرا از تجربه من استفاده نمی کنند.
  • من برای مشاوره از کسی پول نخواستم، اما چه کسی جز من می تواند مشاوره گردشگری بدهد؟ یک ریال هزینه ناموفق در جایی نداشتم. در جزایر قناری اسپانیا کارنامه ام مشخص است، کیش را متحول کردم. امروز هم قول می دهم که بتوانم مشهد را متحول کنم.

 daryodsh اصول کاری سرمایه گذار 84ساله ایرانی!+ویدئو

  • زمانی که ۲۱ سال داشتم، گفتم روزی تخت جمشید را می سازم. امروز این بنای تاریخی رادر قالب یک هتل ساخته ام که یک مقام عالی رتبه از اسپانیا می آید و مقابل آن فرهنگ زانو زده و آن را ستایش می کند.
  • آن هایی که به زیارت (مشهد) می آیند گردشگر هستند. ما نیامده ایم فقط گریه کنیم. خدا اول شادی را و بعد ما را آفریده است.معنی گردشگری که فقط رقاصی و دیسکو نیست. بعضی نمی فهمند معنی گردشگری چیست. گردشگری یعنی نزدیک شدن عقیده ها و آشنایی ملت ها و اقوام با یکدیگر. گردشگری یعنی این که یک فرد کارهای روزمره و عادیش را تغییر بدهد.
  • من ۷۰۰ صفحه خاطره دارم. در آلمان که درس می خواندم برای گذران زندگی روزنامه می فروختم ولی بعد همان روزنامه را خریدم. از روزنامه نگاری اطلاعی نداشتم. منتقدان من همین ضعف را مطرح کردند. من هم بهترین مفسران وخبره های هر بخش را دور هم جمع کردم و از آنها آموختم و تجربه کسب کردم. اعتقاد دارم تجربه از علم و ثروت بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

رمز موفقیت میلیاردر معـروف فاش شـد!

  • خیابان های اطراف حرم امام رضا(ع) افتضاح است! این [ساختمانهای بلندمرتبه و هتل ها] باید بلوار شود و مردم پیاده بروند.
  • زمان مرحوم طبسی(تولیت آستان قدس) به ایشان گفتم من حاضرم این ۴ خیابان را بلوار کنم. ایشان گفتند اگر بلوار کنید و مردم پیاده بروند، مغازه های اطراف کاسبی ندارند. گفتم این تصور اشتباه است. من یک سوپر مارکت داشتم که مسیر راهرو آن طولانی بود.قند، نان وسیگار را همان جلوی سوپر مارکتم گذاشته بودم و مردم همان جا بر می داشتند و و می رفتند، یک روزگفتم که این اجناس را در آخرین نقطه سوپر مارکت بگذارند. روز بعد مدیر سوپر مارکت گفت ۱۵درصد افزایش فروش داشتیم چون کسی که می خواست از انتها نان بردارد سر راهش شکلات، کیک، پستانک، دستمال کاغذی و… را هم می خرید.
  • من تا به حال مزاحم بانک نشده ام و انتظار هیچ گونه تسهیلاتی نداشته ام به این دلیل ساده که با نرخ سود رایج در بانک های کشور، فعالیت در زمینه هتل سازی توجیه ندارد. مزاحم دولت هم نشده ام چون مشکلی نداشته ام.
  • برخی می گویند خوب است آدم فقیر باشد اما سالم باشد. اما من اعتقاد دارم آدم باید هم سالم باشد و هم ثروتمند.

 منبع: پایگاه تحلیلی رصد

 

حسین ثابت

در همین ارتباط بخوانید:

مدیر املاک دلتا: برای پیشرفت، هدف های بزرگ رانشانه بگیرید!

دلالی علمی املاک از نگاه محمد تقوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…