رهن و اجاره خانه و خرید آپارتمان در هفته ای که گذشت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این بخش خبر های رهن و اجاره خانه و خرید آپارتمان در هفته ای که گذشت را مرور می کنیم.

رهن و اجاره

به گزارش مجله دلتا مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:«به نظر می رسد امسال کمی افزایش اجاره بها داشته باشیم اما این افزایش درحد نرخ تورم خواهد بود».

«علی چگینی» در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت مسکن گفت:«بازارمسکن با روندی ملایم پیش می رود؛با این حال افزایش خرید و فروش خانه که پارسال روندی پرشتاب داشت امسال ملایم ترخواهد شد».

————————————

اجاره‌ بهای مطلوب پیشنهادی در مناطق مصرفی بازار اجاره آپارتمان، به اذعان مشاوران املاک رقمی بین یک تا ۲ میلیون تومان است که می‌تواند برای موجران و مستاجران قابل قبول باشد.

مستاجران برای اجاره آپارتمان به پرداخت ودیعه بیشتر و کمترین مبلغ اجاره تمایل دارند. البته رهن کامل آپارتمان، گزینه مناسب اجاره نشین ها است.

————————————

مالکان،این روزها نرخ هایی برای خانه و آپارتمان های اجاره ای خود پیشنهاد می کنند که مستاجران رامتعجب می کند؛ احتمالا” افزایش نرخ دلاردر این مورد بی تاثیر نبوده است و مالکان به بهانه رشد ارزش بازارهای موازی وبه ویژه نرخ ارز، نرخ اجاره ‌را افزایش داده ‌اند. به اعتقاد کارشناسان بازار مسکن افزایش نرخ اجاره بها، حبابی است .

—————————————

«حسام عقبایی» ، نایب رییس اتحادیه املاک گفت: «در شهرهای بزرگ نسبت به تقاضا نرخ اجاره ‌بها افزایش خواهد یافت”. او می افزاید “یکی از عواملی که باعث افزایش اجاره بها می‌شود، سوداگری دربازار اجاره است».

———————————-

کارشناسان ، میزان افزایش اجاره ‌بهادرسال ۹۷ را در حدود نرخ تورم عمومی یا اندکی بیش از این میزان اعلام می‌کنند و می گویند:«بازار بیش از این،کشش افزایش اجاره‌ بها ندارد و افزایش غیرمنطقی رهن و اجاره بها باعث می شود واحدهای اجاره ای روی دست موجران باقی بماند و به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به زمان جابه جایی مستاجران، خبرهای مربوط به بازار رهن و اجاره خانه و آپارتمان ، بخش وسیعی از اخبار مربوط به بازار مسکن را به خود اختصاص داده است .

———————————

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…