دیدنی های پراگ

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پراگ با معماری‌های بکر و نو، هنرهای ظریف و کوچه پس کوچه های قرون وسطایی خود، سومین شهر محبوب اروپاست.
جاذبه های دیدنی پراگ

پراگ، قلب تپنده جمهوری چک و معروف به شهر هزار مناره، یکی از بهترین مراکز تاریخی اروپا را در دل خود جای داده است. در کوچه‌های باریک و میدان‌های بزرگ و تماشایی این شهر، ساختمان‌های تاریخی وجود دارند که با چشم اندازهای بی‌نظیر خود در انتظار گردشگران هستند. بخش گردشگری مجله دلتا را با جاذبه های دیدنی پراگ ورق بزنید.

رودخانه ولدآوا

رودخانه ولدآوا از جاذبه های دیدنی پراگ از مرکز این شهر می گذرد و شهر پراگ را به دو بخش تقسیم می‌کند. شما می‌توانید همراه با یک قایق به گشت و گذار در طول رودخانه بپردازید و همزمان با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوارا، از مناظر فوق العاده در هر دو طرف رودخانه لذت ببرید.

رودخانه ولدآوا جاذبه های دیدنی پراگ

پل چارلز

برجسته‌ترین نماد شهر پراگ، پل قدیمی چارلز است که سه منطقه در پراگ (شهر قدیم، شهر کوچک و محله قلعه) را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. این پل ۶۰۰ ساله را به نام پل سنگی پراگ نیز می‌شناسند. کناره‌های پل چارلز با ۳۰ مجسمه سَبک باروک به زیبایی تزئین شده است و البته همین طراحی زیبا آن را به یک مکان مناسب برای پرسه‌های عاشقانه تبدیل کرده است.

پل چارلز

میدان قدیمی شهر پراگ

بزرگ‌ترین میدان پراگ با عنوان “میدان قدیمی شهر”، همچون جواهری در پراگ می‌درخشد. اطراف میدان قدیمی شهر را چندین کلیسا و ساختمان‌های زیبا احاطه کرده‌‌اند. ترکیب جذاب از سبک های معماری چندین قرن به شما خواهد گفت که قلب حقیقی پراگ همین جاست.

میدان قدیمی شهر

قلعه پراگ

قلعه‌ پراگ اولین مقصد گردشگران پراگ و بزرگترین قلعه‌ باستانی دنیا، فقط یک قلعه نیست، بلکه مجموعه ای از کلیساها، کاخ‌ها، و باغ‌های به جامانده از دوره‌های مختلف تاریخی است. این قلعه از قرن نهم میلادی، خانه همه سران مختلف دولت چک بوده و مجموعه‌ خرابی‌ها و بازسازی‌های این قلعه در طول تاریخ، آن را تبدیل به یک مجموعه‌ جذاب و استثنایی و موردعلاقه‌ گردشگران کرده است. بنا بر رکوردهای جهانی گینس، قلعه پراگ بزرگ‌ترین قلعه در جهان است و محدوده‌ای حدود ۷۰۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.

قلعه پراگ

ساعت نجومی

ساعت نجومی پراگ سومین ساعت قدیمی در جهان و همچنین قدیمی‌ترین ساعتی است که هنوز هم کار می‌کند و قدمت آن به سال ۱۴۱۰ میلادی بر می‌گردد. نمایش حرکت فوق العاده آن را در رأس هر ساعت از دست ندهید. این ساعت بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده و صفحه‌ نجومی آن در واقع به یک اسطرلاب مکانیکی شبیه است. برجی که ساعت روی آن نصب شده، آسانسور دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با آسانسور تا بالای آن بروند.

ساعت نجومی پراگ

 
پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آفریقا “جاذبه های شگفت انگیز آفریقای جنوبی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…