خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سود تسهیلات خرید خانه در بافت‌های فرسوده کاهش یافت.بررسی مطبوعات این هفته را با خبرکاهش سود تسهیلات خرید خانه در بافت های فرسوده که در روزنامه تجارت به چاپ رسیده است آغاز می کنیم .

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تشکیل شد، بانک مرکزی را موظف کرد پس از تصویب شورای عالی پول و اعتبار، نسبت به فراهم کردن تمهیدات لازم جهت کاهش سود تسهیلات خرید مسکن (صندوق یکم) در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از ۸ درصد به ۶ درصد و کاهش مدت سپرده‌گذاری از ۶ ماه به ۵ ماه و نیز افزایش دوره بازپرداخت از ۱۲ سال به ۱۵ سال اقدام کند.

سود تسهیلات

روزنامه عصر اقتصاد در یادداشتی با عنوان  ترازنبودن بازار مسکن و خطر رکود تورمی می نویسد:

به نظر می‌رسد موج افزایش قیمت به راه افتاده در بازار مسکن متأثر ازترازنبودن  در عرضه و تقاضای عموماً مصرفی در این بازار است که نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی بر شدت آن می‌افزاید.افزایش حدودا ۳۰ درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه امسال نشانه های تازه ای را به آحاد اقتصادی نشان داد.

برای بسیاری از صاحبان املاک و سرمایه‌ گذاران بازار مسکن که مدت‌ها انتظار خروج بازار از رکود را داشتند، افزایش قیمت‌های اخیر نوید رونق دوباره بازار و کسب بازده مورد انتظار چند ساله آنها را به همراه داشته و از سوی دیگر شرایط را برای متقاضیان مسکن نگران‌کننده‌ تر کرده است.

روزنامه مردم سالاری هم در مطلبی با عنوان افسارگسیختگی ادامه ‌دار بازار مسکن تقریبا ًبه همین موضوع خطر رکود دوباره بازار مسکن پرداخته است . به نوشته این روزنامه :

در حالی که دولت با دخالت گسترده و موثر دربازارارزو طلا توانسته است تاکنون این دو بازار را از حالت بحرانی خارج کند، اما بازار مسکن روندی معکوس را تجربه می‌کند و شواهد حاکی از این است که حباب شکل گرفته در این بازار باعث فراری دادن مشتریان مسکن شده است. حالا حتی این احتمال وجود دارد که در کلان‌شهرها نرخ اجاره‌ بها افزایش تصاعدی را تجربه کند یا بخش مسکن دوباره وارد رکود شود.

3 21 خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

در روزنامه قانونهم خبری منتشر شده با عنوان « سامانه‌ ای برای تعیین قیمت مسکن» ، در این خبر می خوانیم :

رئیس کمیسیون عمران مجلس ازارائه پیشنهاد راه‌اندازی سامانه تعیین قیمت مسکن خبر داد.

محمدرضا رضایی با اشاره به رشد قیمت مسکن و اجاره ‌بها، اظهار کرد:‌افزایش قیمت مسکن شرایط را بر مردم به ویژه تهرانی‌ها سخت کرده است. وی تصریح کرد: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم نظارت بر بازار مسکن را بیشتر کنند. وی ازارائه پیشنهاد ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن خبرداد و افزود:‌ پیشنهاد داده ا‌یم سامانه‌ای تعریف شود تا بر اساس آن مشخص شود در محله‌های مختلف تهران واحدهای مسکونی متناسب با کیفیت و سن بنا قیمت‌ گذاری شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای اجاره‌ بها نیز این کار اجرا خواهد شد.

در پایان بررسی مطبوعات امروز به نظر می رسد خبرروزنامه تجارت با عنوان ، سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده برای بسیاری از متقاضیانی که مایل به خرید ملک دراین مناطق باشند خبری جالب خواهد بود.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…