افزایش اجاره بها در چه حدی است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:«به نظر می رسد امسال کمی افزایش اجاره بها داشته باشیم اما این افزایش درحد نرخ تورم خواهد بود».

افزایش اجاره بها

 «علی چگینی» در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت مسکن گفت:«بازارمسکن با روندی ملایم پیش می رود؛با این حال افزایش خرید و فروش خانه که پارسال روندی پرشتاب داشت امسال ملایم ترخواهد شد».

درباره اوضاع بازار مسکن بیشتر بخوانید:

پیش بینی بازار مسکن و رهن آپارتمان در ماه رمضان

به گزارش مجله دلتا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، چگینی گفت:«پیش بینی می شود امسال وضع بازار خرید و فروش خانه خوب باشد به ویژه که پارسال،سرمایه گذاری دراین بخش افزایش یافت».

وی افزود:«سال ۹۶ و امسال، صدور پروانه های ساختمانی افزایش داشت. وضعیت صدور پروانه های ساختمانی از رکود خارج شده و روندی مثبت را طی می کند. بنابراین، کسب و کار و ساخت و ساز خانه رونق خواهد داشت».

چگینی همچنین درباره بازار اجاره بهای خانه خاطرنشان کرد:«به نظر می رسد امسال با افزایش اجاره بها روبه رو شویم اما این افزایش درحدود نرخ تورم خواهد بود».

در این باره بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ اجاره بها تا سه برابر نرخ تورم

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره نظارت بر قیمت خانه در بازار تصریح کرد:«کنترل قیمت خانه همیشه نتیجه نمی دهد چرا که درکوتاه مدت ممکن است تاثیری مثبت داشته باشد اما باعث شود که در دراز مدت سازنده به بازار مسکن ورود نکند».

به باور او، کنترل قیمت ها در بازار مسکن سبب می شود تا هزینه های جانبی ناشی از محدودیت ها افزایش یابد و درنتیجه سازنده  نتواند در بازار فعالیت کند و در نهایت فرآیند ساخت و ساز متوقف و افزایش قیمت درسال های بعد بیشتر شود.

چگینی، بار دیگر تاکید کرد که تابستان امسال افزایش اجاره بها به طور قطع روی می دهد ، اما این افزایش از نرخ تورم بیشتر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…