مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون، یعنی ایجاد آرامش و آسودگی در منزل. اما چه رنگ‌هایی بیشتر مکمل رنگ آبی هستند و می‌توانند ترکیب زیبایی با این رنگ خلق کنند؟
رنگ های مکمل رنگ آبی می‌توانند جلوه خاصی به این رنگ ببخشند

انتخاب مکمل رنگ آبی در دکوراسیون داخلی برای افرادی که دوست دارند از این رنگ پرطرفدار در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنند، اهمیت زیادی دارد. آبی در واقع رنگی پر از آرامش است که زیبایی شگفت‌انگیزی به محیط منزل شما می‌بخشد. اما چطور می‌توان ترکیب رنگ زیباتری با رنگ آبی ایجاد کرد؟ کدام رنگ‌ها با آبی همخوانی بیشتری دارند؟ این‌ها سوالاتی است که در این مطلب از دلتا مگ به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

نارنجی مکمل رنگ آبی

آشپزخانه یکی از آن جاهایی است که معمولا برای صرف غذا و دورهمی‌های عصرانه در آن جمع می‌شویم و لحظاتی را همراه با خانواده در کنار هم می‌نشینیم. یک ایده فوق‌العاده برای داشتن آشپزخانه‌ای آرامش‌بخش این است که یک جزیره آبی رنگ در آشپزخانه‌ای با دیوارها و کابینت‌ها و کانتری سفیدرنگ قرار دهید و در کنار آن از لوازم جانبی نارنجی استفاده کنید. می‌توانید از صندلی‌های آشپزخانه با بالشتک نارنجی، فرشی نارنجی و یا حتی گلدان‌های نارنجی برای آشپزخانه‌تان استفاده کنید. این، یک ترکیب فوق‌العاده است که سبب می‌شود آشپزخانه شما منحصربه‌فرد به نظر برسد.

ترکیب آبی نارنجی برای آشپزخانه عالی است

آبی و سبز در کنار هم

سبز و آبی رنگ‌های جذابی محسوب می‎شوند که در چرخه رنگ‌ها نزدیکی زیادی با هم دارند. رنگ سبز می‌تواند مکمل رنگ آبی در دکوراسیون داخلی منزل شود و تغییر چشمگیری در فضای خانه‌تان ایجاد کند. آبی تیره آسمانی در کنار سبزی شبیه به رنگ سیب سبز یک ترکیب بی‌نظیر و جسورانه در منزل شما به وجود می‌آورد. برای این منظور می‌توانید پرده‌هایی به رنگ سبز بخرید، فرشی آبی در پذیرایی پهن کنید، برای بخش نشیمن چند مبل سبز رنگ انتخاب کرده و کوسن‌هایی طرح‌دار و زیبا با رنگ‌های سبز و آبی روی آن‌ها قرار دهید.

آبی و سبز به خاطر هم پایه بودن در کنار هم بسیار زیبا می شوند

ترکیب آبی و رنگ مرجانی

برای این که حال و هوای زنانه بیشتری به محیط ببخشید، می‌توانید از مرجانی به عنوان مکمل رنگ آبی در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید. برای این دکوراسیون از جزئیات و اکسسوری‌ها کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید برای دیوارها از رنگ آبی روشن استفاده کنید و روی مبل خود نیز چند کوسن به رنگ مرجانی قرار دهید و حال و هوایی خاص در نشیمن تان ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مکان برای قرارگیری مبل میزبان در خانه کجاست؟

 مرجانی شباهت زیادی به نارنجی دارد به همین دلیل ترکیب مناسبی برای رنگ آبی است

قرمز و آبی در کنار هم

قرمز یک رنگ زیبا و همچنین مکمل رنگ آبی در دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید. قرمز ترکیب چشم‌نوازی با آبی ایجاد می‌کند و انرژی زیادی به فضا می‌بخشد. البته برای این که یک دکوراسیون رنگی و جذاب داشته باشید، لازم نیست همیشه مبل و فرش و پرده جدیدی خریداری کنید. می‌توانید روی میز صبحانه‌تان که در اتاق نشیمن قرار دارد، یک رومیزی آبی پهن و از چند وسیله دکوری قرمز و یا ظروف قرمز رنگ روی میز استفاده کنید و از این دو رنگ جذاب در کنار هم لذت ببرید.

قرمز ترکیب چشم‌نوازی با آبی ایجاد می‌کند

ترکیب آبی و سفید

سفید مکمل رنگ آبی در دکوراسیون داخلی است، مخصوصا اگر قرار باشد یک دکوراسیون مدرن و زیبا برای خانه خود در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید رنگ دیوارها را آبی پررنگ و رنگ مبل‌ها و کوسن‌ها را ترکیبی از سفید و آبی در نظر بگیرید و آرامش را به خانه خود هدیه دهید.

آبی و سفید یک دکوراسیون مدرن و زیبا ایجاد می کنند

تن‌های مختلف رنگ آبی

تن‌های مختلف رنگ آبی به تنهایی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. تصور کنید یک سالن پذیرایی را با دیوار آبی کمرنگ، پرده‌‌هایی به رنگ آبی تیره، آباژوری به رنگ آبی فیروزه‌ای، مبل‌های آبی روشن و کوسن‌هایی از ترکیب چند رنگ آبی؛ همه در کنار هم می‌تواند ترکیب فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون خانه شما باشد.

تن‌های مختلف رنگ آبی به تنهایی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

پیشنهاد مطالعه: قاتل خاموش گلدان‌های شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…