خانه در کدام مناطق تهران ارزان تر است؟

۳
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با وجود کاهش 24 درصدی معاملات در آخرین ماه سال ۹۸ نسبت به بهمن ماه ، بازار مسکن پایتخت از رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نماند.
مناطق ارزان قیمت تهران

علی‌رغم کاهش ۲۴ درصدی معاملات در اسفندماه ۹۸، میانگین قیمت مسکن تهران در کانال ۱۵ میلیون تومان قرار گرفت و در مقایسه با بهمن‌ماه ۸.۷ درصد و اسفندماه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت. این بالاترین نرخ رشد ماهانه مسکن از اردیبهشت ماه ۹۸ تاکنون بوده و بسیاری از متقاضیان اکنون با در نظر گرفتن مناطق ارزان قیمت تهران به خرید یا رهن و اجاره خانه می‌پردازند.

به گزارش مجله دلتا، منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۷.۴، منطقه ۲۰ با میانگین قیمت ۷.۵ و منطقه ۱۷ با میانگین قیمت ۷.۹ میلیون تومان در هر مترمربع مناطق ارزان قیمت تهران در اسفندماه ۹۸ برای خرید خانه بوده‌اند. مناطق ۱۶، ۱۹ و ۱۵ نیز به ترتیب دارای پایین‌ترین میانگین قیمت مسکن در شهر تهران محسوب می‌شوند.

بیشترین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نیز به منطقه یک با ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان ، منطقه ۳ با ۲۷ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان اختصاص داشته است.

از سوی دیگر آنطور که بانک مرکزی از معاملات انجام شده در بهمن ماه ۱۳۹۸ گزارش داده، واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع با سهم ۱۰.۵ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات در شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۲ و ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان در هر متر مربع به ترتیب با سهم ۱۰.۲ و ۹.۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…