آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری شهر علی آباد کتول  واقع در استان گلستان ودر کنار کوه های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته وبه عنوان یگانه آبشار خزه ای ایران شناخته شده است است .

آبشار کبودوال

هنگام ورود به محوطه آبشار مجذوب طبیعت دل انگیزاین محیط می شوید.آبشار حدود یک کیلومتر از محوطه ورودی فاصله دارد. فضای زیبای طبیعی اطراف آبشار و توجه به این جاذبه طبیعی ،کبودوال را به یکی از زیباترین منطقه های شمال کشور تبدیل کرده است .

3 20 آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

استان گلستان یکی از محبوب ترین مکان ها برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت می باشد. اگر بخواهیم اغراق آمیز بگوییم تمام این شهر جاذبه دیدنی است، اما به با توجه به آمار اداره کل میراث فرهنگی گلستان بیش از ۲۰۰۰ جاذبه گردشگری در سطح این شهر زیبا قرار دارد.این استان سالانه گردشگران داخلی و خارجی بی شماری به خود جذب می کند که آبشار کبود وال هم یکی از همین مکان های مورد علاقه برای توریست های خارجی و مسافران داخلی است .

آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی کبودوال خودنمایی می ‌کنند که در زیر هر آبشار حوضچه هایی جالب ایجاد شده است.آبشارکبودوال به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بشمار می رود.

8 1 آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

پارک طبیعی کبودوال با تنوع و تراکم پوشش گیاهی یکی از زیستگاه‌های گیاهی با ارزش است. این تفریحگاه دیدنی با داشتن منظره‌ بسیار چشم نوازو امکاناتی برای جلب گردشگر ازنقاط مهم تفریحی استان گلستان بشمار می رود.

جنگل و آبشار کبودوال از معتدل ترین مناطق ایران است  و در تمام فصل های سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به سبب  طبیعت سرسبز و آب و هوای بی نظیر ،گردشگران بی شماری  را به سوی خود می کشاند.

4 13 آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

به سبب آب و هوای استان گلستان که بیشتر اوقات ابری و بارانی است ،برای رفتن به دل جنگل های انبوه وتماشای آبشارکبود وال ، حتماً کفش مناسب پیاده روی ، پوشاک کافی همراه داشته باشید .خوراکی های سبک هم فراموش نشود .

7 5 آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

در منطقه آبشار کبودوال امکانات رفاهی گردشگران شامل  آلاچیق و سکوی استراحت همراه با تاسیسات مکانیکی و برقی ،مسیر سنگ فرش برای پیاده روی راحت به سمت آبشار ،سرویس های بهداشتی همراه با نگهبانی وپارکینگ مناسب خود رو درابتدای مسیر جنگلی فراهم شده است .

5 7 آبشار کبودوال ،بهشت استان گلستان

جنگل و آبشار کبود وال در استان گلستان،۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرعلی‌آباد کتول قرار دارد. از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده ‌روی دارد که مسیری بسیار زیبا است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…