مجازات دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه دیگران

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قانون‌گذار دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی را جرم دانسته و اگر این دسترسی بدون اجازه شخص باشد جرم به حساب می‌آید.
سرک کشیدن به تلفن همراه دیگران

در قوانین و مقررات هر کشور جرائمی پیش‌بینی شده که افراد با ارتکاب آن‌ها مجرم شناخته شده و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها در پی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که اطلاع و آگاهی اشخاص از جرم بودن یا نبودن عمل ارتکابی در نحوه تصمیم گیری دادگاه در تعیین میزان مجازات تاثیر بسزایی دارد. یکی از این جرائم سرک کشیدن و دسترسی بی‌اجازه به تلفن همراه دیگران است. در این نوشتار به بررسی مجازاتی که قانون برای جرم مذکور تعیین کرده پرداخته شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

سرک کشیدن به تلفن همراه

دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه دیگران

بر اساس ماده ۱ قانون جرایم رایانه‌ای هر‌ کس به‌ طور غیرمجاز به داده‌ها، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی پیدا کند، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
قانون‌گذار سرک کشیدن به تلفن همراه دیگران و دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی را جرم دانسته و اگر این دسترسی بدون اجازه شخص باشد جرم به حساب می‌آید، اما در مواردی‌ که خود شخص، اجازه مشاهده یا ورود به سامانه را داده باشد جرمی روی  نمی‌دهد.
اگر سامانه مورد نظر گوشی همراه یا رایانه شخصی دارای رمز عبور باشد و مرتکب با گذر از این تدابیر امنیتی وارد سیستم شود، مجرم شناخته خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جرم سؤاستفاده از عکس‌های دیگران در شبکه‌های اجتماعی “سوءاستفاده از عکس دیگران در فضای مجازی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    اطلاعات خوب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …