تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه با مواد طبیعی

۵
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش‌های تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه با مواد طبیعی، مانند سرکه و جوش شیرین را در این مطلب بخوانید.
تمیز کردن وسایل برقی

آشپزخانه قلب یک خانه است و افراد زمان قابل توجهی از روز خود را در آنجا می‌گذرانند؛ از این رو داشتن یک آشپزخانه تمیز و مرتب، برای حفظ زیبایی و نظم کل منزل اهمیت زیادی دارد و تاثیر مثبتی هم در روحیه و خلق‌وخوی اعضای خانواده می‌گذارد. اگر برای تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه خود درپی بهترین روش‌ها هستید، با مجله دلتا همراه باشید تا در این مطلب نکته‌هایی مهم و کاربردی را در اختیارتان بگذاریم.

مایکروویو را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن فر و گاز

فر و گاز جزء وسایلی است که به مرور زمان دچار کثیفی‌هایی در جداره می‌شوند. برای تمیز کردن این لکه‌های سرسخت که معمولا چربی‌های ناشی از روغن‌های سرخ‌کردنی است، باید از ترکیب جوش شیرین، آب و سرکه سفید استفاده کنید. این محلول را داخل یک اسپری آب‌پاش بریزید و به جداره‌ها و کف فر و یا سطح گاز اسپری کنید، برای اثرگذاری بیشتر بگذارید محلول چند ساعت روی آن سطوح بماند، بعد آن‌ها را پاک کنید تا کاملا تمیز و ضدعفونی شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تمیز کردن فر، “تمیز کردن فر با چند نکته ساده” را مطالعه کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن وسایل برقی مانند ماشین ظرفشویی می‌توانید از خود ماشین کمک بگیرید؛ به این صورت که به جای استفاده از مواد شوینده متداول، از ترکیب سرکه سفید و آبلیمو در مخزن آن استفاده کنید و بگذارید ماشین ظرفشویی روند شست‌و‌شوی خود را طی کند. اگر بعد از یک دور شست‌وشو باز هم لکه‌ای در آن پیدا بود، این بار نمک را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا شاهد نتیجه‌ای شگفت‌انگیز باشید.

نکات تمیزکاری آشپزخانه

نظافت یخچال و از بین بردن بوی بد آن

برای تمیز کردن یخچال ابتدا باید آن را به صورت کامل خالی کنید و هر چیزی که تاریخ انقضای آن سر آمده است را دور بیندازید؛ سپس روی یک پارچه نم‌دار کمی جوش شیرین ریخته و جداره‌های یخچال را با آن پاک کنید. جوش شیرین لکه‌ها را از دیواره‌ها و کف یخچال پاک می‌کند و بوی بد یخچال را نیز از بین می‌برد. این ماده جادویی نقش به‌سزایی در تمیز کردن خانه دارد.

نحوه تمیز کردن یخچال با جوش شیرین

جرم زدایی مایکروویو

برای تمیز کردن وسایل برقی مانند مایکروویو فقط به یک لیوان آب‌لیمو احتیاج دارید. لیوان پر از آب‌لیمو را داخل مایکروویو گذاشته و زمان را برای جوش آمدن آب‌لیمو تنظیم کنید. اسید موجود در بخار آب‌لیمو باعث می‌شود تا شما بتوانید به‌راحتی با یک دستمال جداره‌های مایکروویو خود را جرم‌زدایی کنید.

چربی زدایی مایکروفر

تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی با وجود جریان دائمی آب در آن‌ها، باز هم آلوده و کثیف می‌شوند. برای این که بتوانید ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنید، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. به این صورت که به جای پودر لباسشویی، در مخزن از سرکه سفید استفاده کرده و ماشین لباسشویی را روی شست‌وشو با آب داغ تنظیم و ماشین را برای یک پروسه کامل شست‌وشو، آماده و روشن کنید. بدون آن که لباسی در آن بیندازید، اجازه دهید تا ماشین لباسشویی پروسه شست‌و شو را تکمیل کند و در انتها تمیز و ضدعفونی شده آماده به کار شود.

تمیز کردن چای ساز و قهوه ساز

برای تمیز کردن مخزن قهوه‌ساز یا چای‌ساز خود می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید را درون قسمت دیسپنسر قهوه‌ساز ریخته و آن را روشن کنید. این پروسه را ۲ یا ۳ بار انجام دهید تا از تمیز شدن آن مطمئن شوید.

تمیز کردن قهوه ساز

شما هم اگر ایده‌ای برای تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه دارید، آن را با ما و خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۴۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…