تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید

۱
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان و تحلیلگران بازار مسکن می‌گویند با توجه به توقف خرید و فروش در بازار مسکن به دلیل شیوع کرونا، احتمالا قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.
تاثیر کرونا بر قیمت مسکن

تحلیلگران و فعالان بازار مسکن با نگاهی به تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در روزهای پایانی سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنند که بازار معاملات هفته‌های کم‌رونقی را در پیش رو داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا آن‌طور که دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، در اسفندماه ۹۸ تعداد مبایعه‌نامه‌ها با یک کاهش شدید به ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره رسیده است. این در حالی است که تعداد مبایعه‌نامه‌ها در بهمن‌ماه بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره بوده و این آمار به خوبی گویای کم‌رونق شدن بازار مسکن با شیوع کرونا است، وضعیتی که به عقیده کارشناسان می‌تواند قیمت مسکن در سال ۹۹ را در مسیر کاهشی قرار بدهد.

کرونا و قیمت مسکن

سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاثیر کرونا بر قیمت مسکن بیان می‌کند:‌ قطعا کاهش معاملات مسکن طی یک ماه پایانی سال ۹۸ در نزولی شدن قیمت‌ مسکن اثرگذار بوده و اگر این روند تداوم داشته باشد، قیمت مسکن کاهش بسیاری خواهد داشت.

علوی عنوان می‌کند: در صورت کنترل شیوع بیماری کرونا و برگشتن بازارهای اقتصادی به حالت عادی، در سال ۹۹ شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن نخواهیم بود و قیمت مسکن حداکثر به میزان تورم افزایش خواهد داشت.

توقف بازار مسکن

شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز تاکید دارد؛ با کاهش تقاضا برای خرید مسکن، بازار در یک وضعیت رکودی قرار می‌گیرد و در این شرایط قیمت مسکن کاهش می‌یابد؛ چراکه فروشندگان برای تبدیل خانه به سرمایه، مشوق‌های مالی ایجاد کرده و قیمت‌ها را پایین می‌آورند تا خریداران برای خرید ترغیب شوند.

نادری می‌گوید: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، به نظر می‌رسد که این بیماری در ماه‌های ابتدایی سال جدید نیز در کشور وجود داشته باشد و در چنین شرایطی پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت مسکن در سال ۹۹ سرعت بیشتری بگیرد.

پیش از این مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده بود: هر گونه نوسانی در قیمت مسکن در سال ۹۹ کمتر از نرخ تورم عمومی خواهد بود و اگر رشد نرخ تورم ۲۵ درصد باشد، قیمت مسکن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد خواهد کرد.

یک نظر

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…