با وجود کرونا می‌توان به مراکز دندانپزشکی رفت؟

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به این خاطر که ویروس کرونا از طریق بزاق، خون و سایر ترشحات بدن افراد آلوده و استفاده از ابزار‌های تیز در دندانپزشکی ممکن است منتقل شود، برای حفظ سلامتی خود باید فقط در موارد اورژانس و اگر خیلی ضرورت داشت به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنید.
ویروس کرونا و دندانپزشکی
بیمار مبتلا به ویروس کرونا (از میان کادر درمانی و یا افرادی که برای درمان به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند) در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی می‌تواند ویروس را به صورت مستقیم به سایر افراد منتقل کند. همچنین بیمار مبتلا می‌تواند غیرمستقیم، با آلوده کردن لوازم کلینیک‌های دندانپزشکی و انتقال ویروس به تمام سطوح باعث سرایت این ویروس به سایر مراجعه‌کنندگان شود. خواندن این مطلب کوتاه و مفید درباره ویروس کرونا و دندانپزشکی را در مجله دلتا به شما توصیه می‌کنیم.
رفتن به دندانپزشکی در زمان شیوع کرونا خطرناک است؟

مراجعه به دندانپزشکی، رفتاری پرخطر در زمان شیوع ویروس کرونا

قطره‌های حاوی ویروس کرونا در هنگام صحبت با دیگران و یا عطسه و سرفه کردن، در صورتی که فرد مبتلا از ماسک یا دستمال استفاده نکند، می‌تواند سبب آلوده شدن تمام سطوح، ابزارها و لوازم مختلف و همچنین افراد سالم شود. پس بیمار مبتلا به این ویروس، چه از کادر درمانی دندانپزشکی باشد و چه افرادی که برای درمان به کلینیک یا بیمارستان آمده‌اند، در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی می‌تواند ویروس را به دیگران انتقال دهد. همچنین بیماری که به کرونا مبتلا شده می‌تواند به‌طور غیرمستقیم، از طریق آلوده کردن ابزار‌های دندانپزشکی و یا سطوح مختلف، باعث انتقال این ویروس به افراد سالم شود؛ بنابراین کلیه بیماران مراجعه‌کننده به مراکز دندانپزشکی و همچنین کادر درمانی، به دلیل ارتباط رو در رو و قرار گرفتن در معرض بزاق (آب دهان)، خون و سایر ترشحات بدن افراد آلوده و استفاده از ابزار‌های تیز، در معرض خطر جدی آلوده شدن به ویروس قرار خواهند گرفت.

بهداشت دهان و دندان

نتیجه گیری

با توجه به انتقال ویروس از طریق بزاق (آب دهان)، خون و سایر ترشحات بدن افراد آلوده و استفاده از ابزار‌های تیز در دندانپزشکی، این موضوع را در نظر داشته باشید و دقت کنید که فقط در موارد اورژانس باید به منظور دریافت خدمات درمانی به مراکز دندانپزشکی مراجعه و درمان بیماری‌هایی را که چندان ضرورتی ندارند به زمان‌های دیگری موکول کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ارتباط بین ویروس کرونا و حس بویایی و چشایی، “کرونا بر حس بویایی و چشایی چه تاثیری دارد؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۴۹ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…