آب زنجبیل را قبل از صبحانه بنوشید

۳
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قبل از صبحانه آب زنجبیل بنوشید تا تاثیر فوق‌العاده آن را روی سلامتی بدن خود ببینید.
خواص آب زنجبیل

زنجبیل، این گیاه پرخاصیت، برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید زنجبیل را به دلیل غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌های آن، برای جلوگیری از آسیب سلولی و حذف سموم، به رژیم غذایی خود اضافه کنید. جالب تر این که، نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی و در اوایل صبح مزیت‌های قابل توجهی برای سلامتی خواهد داشت. در ادامه این مطلب مجله دلتا، با مهم‌ترین خواص آب زنجبیل آشنا خواهید شد.

لاغری با زنجبیل

بهبود فرآیند هضم

یکی از خواص زنجبیل کمک به بهبود فرآیند هضم است. افرادی که هر روز آب زنجبیل را با معده خالی مصرف می‌کنند، مشکلات گوارشی کمتری دارند. زنجبیل حاوی فیبر است؛ ماده‌ای مغذی که سبب بهبود حرکات روده، کاهش یبوست، کاهش اسید معده و بهبود نفخ می‌شود.

کنترل احتباس مایعات

خواص دیورتیک (ادرارآور) و ضد التهابی زنجبیل، با احتباس مایعات در بدن مقابله می‌کند. مصرف روزانه آب زنجبیل منجر به از بین رفتن مایعات در بافت‌ها شده و سطح انرژی را برای جلوگیری از خستگی افزایش می‎دهد.

مصرف ناشتا آب زنجبیل

کاهش درد مفاصل

یکی دیگر از خواص زنجبیل کاهش درد عضلانی و مفصلی است. اجزای اصلی زنجبیل آثار ضد التهابی و ضد درد دارند و مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید پیشنهاد می‌شود.

جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن

افرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، می‌توانند از آب زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می‌شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

دمنوش زنجبیل و عسل

جلوگیری از پیری زودرس

با توجه به مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با آثار منفی رادیکال‌های آزاد روی بافت‌هاست. این مواد مانع آسیب سلولی و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و آرتروز می‌شود و به تقویت سلامت پوست نیز کمک می‌کنند.

بهبود گردش خون

منیزیم، پتاسیم و روی موجود در آب زنجبیل منجر به تنظیم فرآیندهای التهابی می‌شود که  مشکلات گردش خون  را باعث می‎شوند. این نوشیدنی همچنین سطح کلسترول را در شریان‌ها کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

درمان گیاهی درد مفاصل

تقویت سیستم ایمنی بدن

از مهم‌ترین خواص زنجبیل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. مصرف روزانه آب زنجبیل یک راهکار عالی برای دریافت مواد مغذی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. آب زنجبیل منجر به تحریک تولید آنتی‌بادی‌هایی می‌شود که با آثار مضر میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها مقابله می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، “تقویت سیستم ایمنی” را مطالعه کنید.
همچنین نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی منجر به جلوگیری از عفونت‌های ادراری، سرفه و سرماخوردگی، عفونت واژن و بیماری‌های خود ایمنی می‌شود.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…